S: Xbox 360 spel [*** Editions]

Medlem
S: Xbox 360 spel [*** Editions]

Alone in the Dark - Limited Edition [PAL]
(inte den billiga tinbox, utan den större utgåvan med figur)

Låda: Öppnad men i nyskick och oskadad
Spel: Nytt och inplastat
Extratillbehör: Orörda
______________________________________

Fallout3 - Collector's Edition [PAL - UK]

Låda: Öppnad, Plastomslaget har ett vikthörn. Övrigt bra skick.
Spel: Nytt och inplastat
Extratillbehör: Orörda
______________________________________

Street Fighter IV (4) - Collector's Edition [PAL - UK]

Låda/Spel: Nytt och affärsplomberat
______________________________________

Transformers: The Game - Cybertron Edition [PAL]

Låda/spel: Nytt och inplastat
______________________________________

Tomb Raider: Anniversary [PAL]

Låda/spel: Nytt och inplastat
______________________________________

The Spiderwick Chronicles [PAL]

Låda/spel: Nytt och inplastat
______________________________________

Kom med bud. Spelen finns att hämta i Örebro, kan även köra ut till närliggande områden eller skicka med posten.

Medlem

Hur mycket vill du ha för Street Fighter IV?

Medlem

250 kr + ev. frakt kan vi väl säga.

Medlem

Finns för 150 kr på Game.
Edit: Om det är denna du menar:
http://www.game.co.uk/Games/Xbox-360/Fighting/Street-Fighter-...

Medlem

Finns ju inte i lager där och har inte funnits på länge. Jag köpte den själv därifrån för 18 pund + frakt, vilket slutade på drygt 230, så du får ju den i princip till inköpspris.

Medlem

Nej, jag får den för under inköpspris, vilket inte är skäligt när det rör sig om en begagnad produkt.

Medlem

Say what? Är det inte skäligt att du får den till under inköpspris när den är begagnad? Nu hänger jag inte riktigt med.

Den är i alla fall inte begagnad och helt oöppnad, fick den levererad från Game med plombering. Kan tänka mig släppa den för 250 kr inkl. frakt(?) men för 150 kr så får du leta efter en (riktig) begagnad.

Medlem

jag tar det lätt för 250kr inkl frakt. Om du har den kvar dvs.

Medlem
Skrivet av BleeNr1:

Say what? Är det inte skäligt att du får den till under inköpspris när den är begagnad? Nu hänger jag inte riktigt med.

Den är i alla fall inte begagnad och helt oöppnad, fick den levererad från Game med plombering. Kan tänka mig släppa den för 250 kr inkl. frakt(?) men för 150 kr så får du leta efter en (riktig) begagnad.

Över*, vilket du säkert förstod.

Så, av ren nyfikenhet, varför har du köpt den om du inte har några planer på att varken spela eller öppna spelet? Bara för att sälja vidare med pris?

Känns oerhört omoraliskt, men du gör förstås vad du vill, och det verkar även som om någon otålig stackare har nappat på ditt bud.

Medlem

Game hade rea och jag impulsköpte den, sedan ångrade jag mig och ville istället ha ps3-versionen då jag föredrar ps3-kontrollern långt framför x360 till fighting.

Köpte dessutom alla dessa spel under vinterrean och några fler, nu har jag nästan lagt spelandet på hyllan, så det känns onödigt att ha spel man tänkte skulle orka plöja igenom eller fixa enkla achievements.

Jag erbjöd den till (nästan) inköpspris, förutom att jag "jämna" det till 250 på 15 kr mer (förlåt om du tog illa upp av det), annars har jag faktiskt erbjudit att stå för frakten vilket jag verkligen inte gör nån vinst på. Förstår inte hur det är omoraliska att sälja och försöka få ner förlusten? Jag ser det som ett relativt förmånligt pris och kör på det, så billigt hittar du ingenstans nu.

Känns som att du bara är ute efter att klaga, vill du inte ha den så tvingar ingen dig att köpa den.

Medlem

Du får reagera hur du vill, precis som du får sätta vilket pris du vill. Det enda jag skriver är att - enligt mig, vilket därmed blir min subjektiva åsikt - det framstår som omoraliskt att sälja ett spel för över inköpspris.

Du kan sedan komma med vilka förklaringar eller ursäkter du vill, som i övrigt inte går att styrka, utan istället kan vi endast utgå från den informationen som finns. Är ganska ovärt att diskutera hela affären, speciellt nu när du verkar ha fått produkten såld.

Återigen: Du gör som du vill, jag vädrar enbart mina åsikter. Andras åsikter får man respektera om man påstår en tråd på ett diskussionsforum.

Edit: Sen kan du inte utgå från ditt eget inköpspris, utan priset som råder nu på marknaden. I sådana fall skulle jag kunna kräva 399 kr för Fallout 3, då jag köpte spelet för så mycket.

Edit2: Och för att förtydliga: jag motsätter mig inte att du säljer spelen, eller att du sätter ditt eget pris. Det får vem som helst göra. Det enda jag gör är att informera folk om att spelet går att få tag i billigare på annat sätt, även om det innebär längre väntetid. Vill man ha spelet snabbt är ditt alternativ självklart bättre.

Medlem

Vad snackar du om? Det enda pris jag har gett är till dig, 250 kr för Street Fighter IV som jag inte hittar billigare någonstans ny från en affär (har ingen koll på eventuella auktioner). Allt annat är fritt att ge ett eget pris på. Du får GÄRNA länka där det är billigare så ska jag ta en titt och omvärdera mitt pris, men då ska den finnas i lager. Game som bjöd den för 13 pund + frakt (~185kr, förlåt att jag tänkte råna dig på 65 spänn), lär knappast få in den i lager igen och eventuellt sätta samma pris.

Så återigen, vad är det för "priser" du fantiserar ihop som jag lagt ut för över marknadspriset? Jag är faktiskt villig att släppa Fallout 3 för 399 kr, vad är det som säger annat? Sitter du där och nästan smutskastar mig, så känner jag självklart att jag måste försvara mig här. Din kritik är helt och hållet obefogad.

Det är ingen intressent som har hört av sig ännu, så alla spel finns kvar.

EDIT: Haha, missade totalt inlägget från Loading, Dreamtale fick mig att tappa fokus. Du får fått PM Loading.

Medlem

Som du själv skriver så erbjuder Game det till ett lägre pris. Det enda jag pekar ut är att det går att få spelet till ett lägre pris, men att man då får vänta en längre tid.

Vill man inte vänta är det självklart bättre att lägga till en liten summa och få det direkt, av dig. Det var inte meningen att förnärma dig, och jag tror att diskussionen har spårat ut lite. Det jag fann omoraliskt - även om ordet i efterhand kanske var lite väl magstarkt - var att du sålde priset för även inköpspris, och sedan refererade till att du minsann betalade mer för det.

Ang. Fallout 3: Såg inte ens att du sålde spelet. Tog bara upp ett fiktivt exempel. Men som sagt, efter att ha läst igenom mina kommentarer ser jag att ordvalen inte har varit de bästa, och att jag mycket möjligt gjort en lite för stor sak av något väldigt trivialt. För det ber jag om ursäkt.

Medlem

No hard feelings Enda skälet till att jag "rättfärdigar" mitt snäppet högre pris är att den inte finns i lager och jag tror chanserna är nästintill obefintlig att de får in den igen. Hoppas bara att gå minus så lite som möjligt, även om det är mitt eget fel att jag ens köpte den.

Nåja, bara att lämna den här diskussionen och bjuda in intressenter, det finns folk som ser till att ni får ett så bra pris som möjligt här också

Medlem

Ingen alls har varit intresserad av att köpa spelen, så jag sätter ett pris för spelen och väntar tills imorgon kväll, sedan lägger jag ut spelen på tradera. Alla priser inkl frakt, självklart billigare om de hämtas i Örebro och kan även köra ut till närliggande områden. Priserna kan eventuellt diskuteras ändå. Hittar ni ett spel billigare någonstans inkl frakt och i lager, så får ni givetvis lägre pris.

Alone in the Dark - Limited Edition
170 kr

Fallout3 - Collector's Edition
380 kr

Street Fighter IV (4) - Collector's Edition
250 kr

Transformers: The Game - Cybertron Edition
160 kr

Tomb Raider: Anniversary
200 kr

The Spiderwick Chronicles
100 kr

1
Skriv svar