Medlem
Skärmproblem

Tjabba!

Formaterade om datorn för någon dag sen. Sedan dess har skärmen börjat "hoppa" till var ~3 sekund. Inget jätteproblem, men det är väldigt irriterande. Har någon nån idé vad problemet kan vara? Skärmen är en Benq som är inställd på 1920x1080 med 60hz.

Tack så länge!

Medlem

"Hoppa till"? Tar den ett skutt från bordet?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

kolla så att du har dem senaste drivrutinerna!

Medlem

Den flashar till, svarta streck dyker upp, den blinkar till - svårt att beskriva. Vart hittar jag drivers till Benq skärmarna? Hittar inget på deras hemsida.

Medlem

Han kanske menade grafikkortet? Du hade ju formaterat datorn så det kan kanske vara att du inte har den senaste drivisen till grafikkortet?

Medlem

Drivers till grafikkortet är uppdaterade. Det är skärmen som strular, kopplar jag datorn till TVn så hoppar det inte alls.

Medlem

kolla så att ingen kontakt har åkt ut är ett bra tips med. Testa gå in på tillverkarnas hemsida å leta efter drivrutiner till skärmen. Har du testat olika upplösningar? Problemet kan ligga där med?! Jag är inte proffs på datorer alls. Och kan inte ge några tekniska tips heller:P

1
Skriv svar