Feedback (Datorpaket)

Medlem
Feedback (Datorpaket)

Tjena alla, nu har jag bestämt mig skaffa en bättre dator än denna rasliga burk, jag har ca 10-11k att spendera och datorn kommer att användas till spel.

Jag har lagt ihop ett bra komponent paket (imo) och söker nu feedback på vad som kan bytas ut mot bättre prestanda/pris delar.

[ia=21861]

Jag skulle också gärna vilja veta vad ni tycker angående operativ system? Ska jag köpa en OEM Licens eller skaffa det på "annat vis", några egna erfarenheter?(Självklart är det Windows 7 jag snackar om.)

PS: I paketet ska en skärm ingå.

Tack på förhand.

Medlem

Har inte kollat så himla ingående på allt för jag ska upp tidigt imorn och orkar inte det nu.
Men vid första anblicken tycker jag allt ser helt okej ut Operativsystem borde nog skaffas på "annat vis"


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag hade:

1. Bytt processorn till en i5 750
2. Bytt moderkort till ett lämpligt 1156-sockel
3. Bytt till Corsair/OCZ-minnen. (Har aldrig provat A-Data)
4. Bytt Chassi till Fractal Design Define R2

Vill du köra på AMD, så gör det. Jag har ingen personlig erfarenhet av A-Data, men de funkar säkert, bra pris. Keyboardet lär vara sämst, men för 79kr är det okej. Chassit är också en smakfråga, Lian-Li är bra. Annars ser det väldigt bra ut.

Lycka till!

Medlem

Okej, har tänkt på att ta Fractal Design chassit också men har hört att ljudisoleringen brukar börja lukta.

Tack i alla fall.

Medlem

En snabb fråga till, någon som vet hur ett par 1600 MHz Ram Minnen skulle funka på detta moderkort?

http://www.inet.se/artikel/1901015/gigabyte-ga-790xta-ud4

Kanske bara jag som missförstått, men skulle det påverka Ram minnenas prestanda på något sätt? Står på moderkortet, Hastighet: 1333/1066MHz, 1866 (OC)

1
Skriv svar