Uppgradering av Grafikkort/CPU - priser

Medlem
Uppgradering av Grafikkort/CPU - priser

Jag tänkte att det var dags att kanske uppgradera datorn lite. Helst skulle jag vilja köpa en helt ny, men det har jag inte råd med och jag spelar inte så värst mycket ändå. Mest WoW och Aion, och förhoppningsvis SC 2 när det släpps.

Tänkte att det kanske räcker med att bara byta ut mitt grafikkort och/eller CPU'n mot en lite bättre för en inte allt för dyr peng. Nånstans runt 1500 känns rimligt.

Det här är vad som finns i datorn just nu:
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz
NVIDIA GeForce 8400 GS
4 GB ram (3 GB usable står det i Win 7...)

Mina förväntningar är inte att kunna spela de senaste och mest grafikkrävande spelen på max, utan det är främst mmo's jag lirar. Så vad är era förslag på grafikkort och processorer?

Tack.

Medlem

1500 kr är lite lite om du ska byta processor och grafikkort. Jag hade, för dom pengarna, köpt ett HD5770.

Medlem

Som 73mpl4R säger, uppgradera grafikkortet till ett 5770.
Skulle dock även rekommendera dig att uppgradera din cpu om du har lite mer pengar att sätta sprätt på.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

1500 kr är lite lite om du ska byta processor och grafikkort. Jag hade, för dom pengarna, köpt ett HD5770.

Jo jag vet. Kanske inte uttryckte det så bra, men det var en av grejerna jag tänkte byta ut. Jag köpte ett hd5750 istället och sparade ett par 100-lappar. Funkar hur bra som helst tycker jag.

Ajust det, tack för svaren

Medlem

Kul att du blev nöjd

Medlem

Fortsätter här när så slipper ni ny tråd

Asus EN9800GT, 1GB, är det något att ha längre eller ska jag satsa på någe tungare?

Medlem
Skrivet av TrashIt:

Fortsätter här när så slipper ni ny tråd

Asus EN9800GT, 1GB, är det något att ha längre eller ska jag satsa på någe tungare?

Har du pengar, så satsa på HD5000-serien, 5770, 5830, 5850 eller 5870.

Medlem

Ok, om jag tjackar en HD5830 eller HD5770, räcker min CPU på AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 2,20 GHz? Eller kommer jag stöta på problem?
Tänkte slänga på ett nätagg på 750W oxå... 450W just nu...

Du behöver inte byts nätagg. Val av grafikkort skulle vara HD5830.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar