Problem med ny laptop

Inaktiv
Problem med ny laptop

Hejsan! Har ett problem med min nya laptop, en ASUS UL30VT. Datorn har förinstallerat Windows 7 operativ, dock ingen cd-läsare och ingen backup-cd eller liknande.

Jag började installera lite olika program och tänkte göra en backup-cd själv imorgon, då farsan skulle ta med en extern cd-brännare. Sedan kopplade jag in internet och började installera uppdateringar. Jag lämnade datorn i ca. 45 minuter då det fanns ca. 50 uppdateringar att installera. När jag kommer tillbaka så har en ruta om systemåterställning kommit upp och någonting har gått fel. Jag kan inte starta datorn utan en systemåterställnings-ruta kommer upp och gör eviga men misslyckade försök att få igång Windows.

Har lyckats komma in i ASUS förinstallerade guide för systemåterställning och ominstallation (vilket ser ut att vara en system-recovery partition som redan ligger på hårddisken) genom att trycka F9 vid uppstart, är dock osäker på alternativen. Jag kan välja mellan;

"Återställ Windows endast till första partitionen"
"Återställ Windows till hela hårddisken"
"Återställ Windows till hela hårddisken med två partitioner"

Vilken borde jag välja för att få igång datorn igen?

Medlem

På vilken partition låg ditt Windows?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

På vilken partition låg ditt Windows?

Det är en hårddisk på 500GB partionerad till C: och D:... Windows ligger på C:-partionen. D:-partitionen hann jag aldrig röra så den innehåller alltså inga filer alls.

Medlem

Rimligtvis borde det räcka med att återställa den första partitionen då kanske?

Medlem

Man ska kunna starta datorn och trycka in F10 så ska operativsystemet installeras om

Inaktiv

Sorry guys, det var jag som inte hade fattat att Asus hade en sådan fantastiskt bra telefonsupport. Ringde upp, och någon timme senare var datorn igång igen. Killen jag pratade med föredrog det sistnämnda alternativet - Återställ Windows till hela hårddisken med två partitioner.

1
Skriv svar