Nytt dator hahahahahha.

Medlem
Nytt dator hahahahahha.

Jag har ett 4870x2 som jag köpte 2008, jag satte genast catalyst ai till off och har haft så sedan 2008. Jag läste i går av en slump på nätet att om man satte catalyst ai till off på x2 kort så stänger man av det andra kortet. Jag satte det genast till advaced efter det. Ha ha ha jag får nu ca dubbla fps i alla spel jag testar maxat i 1920/1200, metro 2033 30-80 fps, 30 fps i värsta strider med mycket rök,ljus annars oftast mellan 60-80fps. Crysis warhead 40-70 fps. HA ha ha jag är nu säkrare än någonsin att jag kan ha datorn till 2012 när nya konsolerna kommer ut.

Medlem

...men hörru, om du nu tvunget måste skryta om din rigg så får du allt vara lite konsekvent. Ändringen du utförde igår medförde alltså att du nu inte kommer under 30 fps i "de värsta striderna"?

Den 20:e maj skrev du:

Skrivet av landahl:

Jag har läst att Crysis 2 kommer att ha mindre rekommenderad hårdvara än crysis. Detta innebär att det kommer att flyta på perfekt med min dator.. Extreme q9650, 4 gb ddr3, 4870x2, asus delux och raptor.
Som jag har förstått så kommer de nya konsolerna komma ut 2012 enligt skaparen av crysis etc. Då kommer grafiken ta ett steg framåt. Jag tänkte uppgradera min dator helt 2011 men det skulle va ganska knäppt med tanke på att ett år senare kommer nya generationen ut. Så alla ni som sitter på ett 4870x2 byt inte det förrän 2012. Dx 11 är inte moget och man ser inga enorma skillnader mellan det och dx 10 nu. Spara era pengar ni kommer ändå kunna spela maxat fram till 2012. Jag spelar tex Metro 2033 very high i 1920/1200 aaa, 16 aniso och jag har inte under 30 fps i dem tuffaste eldstriderna. Metro är det snyggaste spelet jag hitills har sett. Det slår tom crysis i grafik. Mafia 2 kommer tex kräva 4870 i rekommenderat. Som sagt spara era pengar det finns ingen som helst anledning att byta före 2012.8)

Jag antar att svaren du fick i den förra tråden är applicerbara här också.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Detta börjar bli jävligt irriterande... Ska du inte ta och växa upp och sluta med dom här trådarna, landahl? :\

Skrivet av landahl:

text text text.. Ha ha ha.. text text text


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

HA ha ha ha ha ha

Medlem

You make me sad panda


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

lol bra jobbat!

Medlem

Ge grabben en medalj!

1
Skriv svar