BÄSTA CPU KYLAREN AV DESSA...

Medlem
BÄSTA CPU KYLAREN AV DESSA...

Bara så ni vet villa jag överklocka.

Thermalright MUX-120

http://www.inet.se/artikel/6308709/thermalright-mux-120

Noctua NH-D14

http://www.inet.se/artikel/5321472/noctua-nh-d14-140mm-flakt

Eller om ni har bättre förslag, skriv bara ett då

Sjäv tror jag mest på Noctua NH-D14
men jag är inte så haj på just fläktar, så jag hoppas att någon kan hjälpa mig lite grann x).

och en sak till. Kan det vara ''farligt'' om en cpu kylare väger för mycket?

Medlem

Jag tror att de är ganska likvärdiga de där kylarna. Om jag ska vara ärlig tror jag att Thermalrights lösning blir tystast. Men å andra sidan är Noctua awesome dom med. Oavsett så blir du nöjd, tror jag

Medlem

Corsair Cooling Hydro H50 är nog en av de bästa kylare du kan få tag i. Den slutna vattenkylningen gör att den kyler riktigt bra


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Skulle välja NH-D14 varje dag i veckan över H50. Man måste ha ett bra luftflöde för att den ska kyla bra, samt den kyler inte komponenterna runt, så som Volt-regulators/RAM-minnen.

Ifall en CPU-kylare väger för mycket så kan den skada moderkortet ifall man flyttar datorn för mycket. Man får med en så kallad "backplate" med dom tyngre så att moderkortet ska klara av vikten.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

det där med vatten kylning är jag livrädd för. tänk om den skulle gå sönder så att den förstör massor av data delar när garantin är över :(.

chansen är nog inte stor men en vän till mig har sagt att detta kan hända.

Kom med fler föslag ni som har

föresten...När jag ska överklocka, vad är ''max'' temperaturen för en CPU så att den inte skadas? T.ex

45 på en CPU = OK

55 på en CPU = farligt varm

Max temperaturen är olika för alla processorer, men det är vanligt att när man börjar komma upp i 65-80 så ska man tänka över kylningen.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

vadå så att ha 65-80 i temperatur e OK?

Btw jag har intel i5

Medlem
Skrivet av Achronos:

Corsair Cooling Hydro H50 är nog en av de bästa kylare du kan få tag i. Den slutna vattenkylningen gör att den kyler riktigt bra

Galenskaper, jävla Corsair-hysteri det här forumet lider av.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skrivet av Zelaxe (Bannad):
Skrivet av Achronos:

Corsair Cooling Hydro H50 är nog en av de bästa kylare du kan få tag i. Den slutna vattenkylningen gör att den kyler riktigt bra

Galenskaper, jävla Corsair-hysteri det här forumet lider av.

Värre på Sweclockers...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Dax
Medlem

Och varför e det galenskaper? det jag läst om H50 e positiva saker

1
Skriv svar