Inaktiv
Nytt ljudsystem

Hej!

Har haft problem med mina Logitech Z-2300. Glapp i kontakten och i sladden till högtalarna. Efter en flytt igår så funkar inte min vänstra högtalare överhuvudtaget.

Jag bestämde mig för att öppna baslådan och kolla om det var en sladd som åkt ur kontakten eller liknande men precis allt där sladdar och kontakter mötte varandra var dränkta i lim så det gick inte göra ett skit.

Lite tråkigt då garantin gick ut för 1 månadsen

Jag har nu bestämt mig för att köpa ett par nya 2.1.
Vet ej om jag ska köpa likadana eller köpa ett par andra. Var sjukt bra kräm på dem jag hade men de kostar ju också :/

Någon som har förslag på några andra 2.1? I samma eller lägre prisklass (1400kr max) Vill också ha så man kan lätt koppla in hörlurar och en volymkontroll då jag nämnligen ofta växlar mellan hörlurar och högtalare och även skiftar högtalarna mellan xboxen och pc:n.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Logitech är ju alltid bra men tror inte att du hittar dem för 1400:-

Dessa är as snajs ljud i iaf, sern ser dom as fula ut om du frågar mej: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=304887


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Jo redan fått förslaget om dem fast de har inte så man kan koppla hörlurar i dem och höja och sänka ljudet på dem. Till sist men inte minst japp de är sjukt fula

Har kollat runt en hel del men verkar nästan som de Logitech Z-2300 jag har är de bästa man kan få för dem pengarna :/


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

"Knappar" för volym finns ju men du sa tror jag också att de saknar möjlighet att koppla in hörlurar.

Skulle nog kört på logitech igen om du var nöjd med dem.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Japp funderar på att dra till hbg ock kolla på lite system och om jag inte hittar något vettigt så blir det nog att köpa likadana igen


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Z-2300 är ju ett grymt 2.1 system, så jag skulle nog rekommendera dig att införskaffa ett sånt igen

Inaktiv

De är sant. Men egentligen lite väl bra. Bor i lägenhet och har inte direkt behov av att spränga rutorna.

vad tror ni om det här? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=594117&view=detailed#Pro...


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag litar inte på Speed-Link, men dom högtalarna har fått bra betyg i en tysk datortidning.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Jag litar inte på Speed-Link, men dom högtalarna har fått bra betyg i en tysk datortidning.

Får man fråga varför?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Det mesta jag har använt av Speed-Link har varit medelmåttigt, och vad jag vet är dom väldigt nya på högtalare? Corsair var väl iof nya på nätaggregatsmarknaden också. Snygga var dom iaf

Inaktiv

Fick sitta i all evighet igår och googla efter bilder på högtalarna eftersom jag ville se volymkontrollen då jag nästan började tro att den inte existerade hittade jag den. Tycker sladdkabeln såg ut att vara ganska dålig och såg precis ut som en sådan kabel som torkar ut och spricker. Blir nog inte de högtalarna bara att leta vidare

Edit: http://www.dustinhome.se/pd_5010185216.aspx?csref=Prisjamfore...

De är ska tydligen vara rätt nice och man slipper baslådan


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Då e det ju inte 2.1... Men om det går lika bra utan baslåda ska det nog inte va så jobbigt att hitta nått.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

De högtalarna är ändå ett undantag.

"BasXPort™-teknik ger dynamiska baseffekter utan subwoofer."

Jag vill ju ha ett par högtalare som ger bra ljud och de här verkar göra det utan en subwoofer.

Jag beställde dessa högtalare efter kollat både i affärer och på nätet i 4 dagar. Kunde verkligen inte hitta något som var vettigt utan att köpa likadana.

Men eftersom de var lite överdrivena till vad jag behöver då dem ligger på 200w så tyckte jag man kunde köpa CREATIVE GIGAWORKS T40 II 2.0, man har alltid två veckors ångerrätt ifall det nu skulle vara så att man inte är nöjd.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

1
Skriv svar