Qpad 5K eller Mionix Naos 5000 ?

Medlem
Qpad 5K eller Mionix Naos 5000 ?

Dags att skaffa mus. Har tittat på dessa 2 modeller.
Har ganska svårt att bestämma mig mellan vilken :/.
Är det någon skillnad mellan någon av dom som gör den till bättre än den ena? Har du tips mus som t.om. är bättre enligt dig?
Så vill jag också gärna ha tips på en stor musmatta som är exakt.

Medlem

Jag har en 5K och älskar den, råder dig att köpa en också.

Medlem

Tack äntligen svar ! Tips på en bra musmatta också? Gärna plast då den glider bättre

Medlem

Enligt mig är Mionix musen bättre byggd, då den bla, innehåller dyrare komponenter som ni kan se om ni vågar öppna mössen. Sedan har den en lägre profil än tex, QPAD 5k vilket gör den mer skonsam för handleden.
Funktionen S.Q.A.T gör också att man kan se avläsnings kvaliten på musmattan vilket jag diggar skarpt.
Hur som helst sensorn på dessa möss gillar hårda plast mattor så som Steelseries S&S, ska man dock använda tygmattor så ska man veta att sensorn ibland kan få problem med avläsningen och bugga ur. På min Steelseries Qck Fnatic edition så hände detta ofta medans på min Sargas 460 sker de bara nån gång ibland. På S&S sker de dock aldrig.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Det handlar väl mer om vad man själv tycker. Har själv inte haft chansen att få känna på en Mionix, men äger själv en QPAD 5K och gillar den starkt.

Det jag tycker du borde göra är att sticka iväg till någon butik i närheten och känna vad du själv tycker.

Medlem

Jao, får väl göra det. Fast just nu är jag i större behov av musmatta sen min börjar bli liten. Har en SS 4HD, har kollat på QcK Heavy +, är den något värt eller?

1
Skriv svar