skärm som är skonsamma för ögonen

Medlem
skärm som är skonsamma för ögonen

Är så att jag råkat ut för en ögonsjukdom och dem blir lätt irriterade och röda när jag sitter framför datorn vilket jag vill försöka minimera så mycket som möjligt. Min nuvarande skärm är säkert 4-5 år gammal av märket NOC en LCD skärm som inte har allt för många inställningar att ändra. Det är också extremt dålig belysning på den så dags att slänga och byta ut till en nyare och nu behöver jag en som är riktigt känd för att vara extra skonsam för ögat, räcker med att jag sitter i 10 minuter så börjar jag känna obehaget

Prisklass spelar ingen roll, det får kosta vad det kostar för att behaga mina sjuka ögon

Är tacksam för all tips jag får in


signatur

Suup homie

Personligen tycker jag att nästan allt utav Samsung är bra för ögonen. Hade problem själv för 1 år sen så då inhandlade jag en SM T220 och jag märkte direkt att det blev skönare att sitta framför den.
Men jag är inte säker nuförtiden, det enda som jag kan tänka mig är väl en LED-skärm som är bäst, men jag kan mycket väl ha fel.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

IPS panel kanske vore nåt, hört att vissa tycker det är mer bekvämt för ögonen. Företag kör väl ofta med sånna paneler. Samtidigt så gäller det att du kan ställa ner brightnesen tillräckligt också.

Medlem

Du ska absolut kolla in ett par Gunnar Optiks glasögon! Dom är speciellt utveckalde för gamers och datoranvändande över huvudtaget, i och med att ögonen tar ganska mycket stryk av en skärm.
Dom marknadsförde sig på Dreamhack nu i helgen, dock provade jag inga men av det jag hörde lät de riktigt lovande. Kolla in deras hemsida för mer info


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Först tänkte jag "vem fan döper ett par glasögon till Gunnar" och nu måste jag ju villigt erkänna att jag vill ha ett par
Väldigt intressant också med 3d glasögonen då de man får på SF har ungefär lika mycket ljusgenomsläpp som en genomsnittlig papperspåse.

1
Skriv svar