Nytt grafikkort - Ingen bild

Inaktiv
Nytt grafikkort - Ingen bild

Jaha, nytt grafik kort och ingen bild.

Fick hem ett HD 5850 idag, drog av de gamla drivrutinerna och satte in det nya... Ingen bild
Efter ett antal försök gav jag upp och testade att sätta in det gamla... Ingen bild

Jag har ingen idea vad problemet är, sitter nu och undersöker sladdar osv

Någon som kan ge några sparkar i rätt rikting? Jag är inte så erfaren med att byta delar i datorer så beskriv noggrant

Medlem

Hejsan!

dumm fråga, sitter en extra strömsladd till många grafikkort idag,inte den du glömt?

botar ddatorn som den skall? snurrar grafikkortsfläkten? om du har någon..

Mvh cluedo

Inaktiv

Mitt nya kräver 2 st 6pin men eftersom mitt gamla inte går igång tror jag inte att det har med sladdar kopplade till grafik kortet att göra.

Mitt mål nu är att få igång datorn med mitt gamla

Jag har lagt märke till att när jag brukade starta så gick fläkten/fläktarna igång på hög hastighet för att sedan gå ner i hastighet när windows starta. Nu så ligger de på hög hastighet hela tiden. Suttit ca 5min nu och det är likadant.

Tycker inte att hårddiskarna läser heller. Det vibrerar lite när man känner på dem men det är antagligen vibrationerna från fläktarna.

Edit:

Okej, jag tror jag har lyckats kortsluta moderkortert. Ska kolla om jag kan få låna en kompis burk och testa.

Medlem

Ajaj, surt :/

Hoppas det löser sig!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

ja,kortsluta moderkortet är ingen höjdare.
hoppas du har klarat dig från det....

har dock aldrig lyckats med det själv,och jag har misshandlat moderkort ganska bra..

Inaktiv

Får bli att köpa nytt, när jag ändå håller på får jag väl satsa på ett nytt nätagg också.

Tips till alla, pilla inte i datorn i ett rum med helteckningsmatta.

1
Skriv svar