Ny bärbar speldator på gång

Inaktiv
Ny bärbar speldator på gång

Tjenare alla glada människor, läger är såhär att jag ska utomlands 1 år nu och tänkte ta med mig en bra dator och jag älskar att spela så det ska också gå att göra på den och då hittade jag den här:
HP Pavilion dv6-2155eo Entertainment - Core i5 430M 2.26 GHz - 15.6" TFT

Processor Intel Core i5 430M / 2.26 GHz ( med dubbelkärna )

Cacheminne 3 MB - L2-cache

RAM 4 GB (installerad) / 8 GB (max) - DDR3 SDRAM ( 2 x 2 GB )

Kortläsare 5 i 1

Hårddisk 640 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm

Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM med LightScribe Technology

Display 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA ) - BrightView

Grafikstyrenhet NVIDIA GeForce GT 230M

Videominne 1 GB

Ljudutgång Ljudkort

Nätverksfunktioner Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n

Kamera för bärbar dator Inbyggd

Inmatningsenhet Tangentbord, pekplatta

Batteri Litiumjon

Operativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bitars utgåva

Miljöstandarder ENERGY STAR-godkänd

Tillverkarens garanti 1 års garanti

Pris: 7.895:- + moms

Jag undrar om den här verkar bra? är inte jättebra på datorer! Tack på förhand om ni har lust att hjälpa en spelare i kris!

Medlem

Kan säga att jag köpte en Sony Vaio VPC-EB1S1E så sent som igår efter råd här på forumet.

Har arbetat med den hårt idag och är riktigt, riktigt nöjd!

Den har likvärdiga specs som den du nämnde, samma processor vad jag kan se, 4 gig ram och 1 gig ATI kort med Win-7 64 bit.

Finns på MediaMarkt för 8990 kr inkl moms.

Har inte hunnit testa så mycket, men installerade Modern Warfare 2 på skoj, och det flöt på hur bra som helst i 1366*768 med allt på high i multiplayer.

Likaså kan jag streama fullHD video till min projektor helt utan problem.

Har även arbetat med den i Photoshop och med lite krävande videoredigering idag och är mycket nöjd med prestandan, likvärdig om inte bättre än min gamla stationära E8400 3 ghz med 4870 1 gig.

Sedan har den ett riktigt skönt tangentbord och numeriskt keyboard vilket är guldvärt om man arbetar med datorn mycket.

Jag fick tipset om den här datorn på detta forum och är mer än nöjd, kan varmt rekommendera den, den andas kvalitet verklligen.

Medlem

haha sluta lura dig själv.. en stationär med e8400 och 4870 är typ mer än 2 gånger så snabb i spel.

Medlem

När sa jag att den var snabbare i spel?

Nej just det, det sa jag inte för det är den absolut inte det säger
väl sig självt?

Jag sa bara att jag upplevde likvärdig ELLER bättre prestanda i Photoshop och vid videoredigering.

Att den uppfattas som bättre i vissa lägen beror snarare på att laptopen är helt ren, medans min andra inte formaterats eller degragats på mycket länge och har massvis med krävande program installerade.

Jag arbetar flera timmar om dagen i photoshop etc, och jag märker i alla fall ingen försämring prestandamässigt.

Det betyder ju inte som du tror, att jag menar att de är likvärdig prestandamässigt, snarare att laptopens prestanda är fullgod för photoshop och att man inte behöver den där extra prestandan som den stationära givetvis har i det läget.

Men visst kör lite benchmarks och den stationära vinner självklart.

Läs alla ord min vän, inte bara det du vill läsa för att kunna göra onödiga påhopp som att jag skulle "lura mig själv".

Jag är nöjd med datorn och är nöjd med prestandan i spel, och jag har rätt så höga krav.

Inaktiv

Måste tyvärr säga att det finns inga bra bärbaraspeldatorer dett efter att ha köpt en så kallad bärbarspeldator för snart ett år sedan. Gav nästan 11 k för den och är ändå absolut inte nöjd. Tyvärr mest på grund av att den inte orkar med nyare spel som tex Battlefield Bc2 på mer än de lägsta inställningarna som exempel.

1
Skriv svar