Räcker min dator till?

Medlem
Räcker min dator till?

Hej! Jag funderar på att införskaffa mig ett ATI 5770 kort men undrar hur det kommer att fungera på min dator.

E6850 Core 2 Duo 1333 3,0Ghz (stock) 3,53Ghz (overclock)
RAM 4gb ddr2 Corsair dominator
Windows 7 64bit
Nuvarande grafikkort 8800GTS
Moderkort Gigabyte P45 DS4 775
PSU HEC 550W (har fått bra betyg och har fungerat bra för mig)

Det jag är orolig för är att min processor kraftigt ska bottlenecka mitt nya grafikkort någon som kan bekräfta? Angående nätaget så borde det räcka till eller?


signatur

I got a Goldenshower.

Nah, det ska nog inte vara några problem. Det skulle dock vara värre ifall det var ett HD5850/70.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Nä, jag tror som master_chrille. Det ska nog inte vara några problem

Medlem

Det jag sen undrar är hur stor prestanda förbättring jag kommer att få när jag går från ett kraftigt överclockat 8800GTS 512mb kort till ett 5770 kort.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Inte mycket mer än att du har stöd för DX11.

Den stora skillnaden där är ju som sagt att du får DX11 (som 73mpl4R skrev) och att du får DDR5.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Sen om du överklockar 5770't lär du märka rejäl skillnad


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag tror jag väntar ett tag och sparar ihop pengar för en riktig uppgradering så att säga. Jag kan ju fortfarande maxa många nya spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag kan lova dig ett rejält lyft från 8800GTS till HD5770, men ha inte förstora förväntningar bara.

Edit: Grafikkortet är väldigt strömsnålt, så ditt nätaggregat kommer att palla med, du skulle även kunna överklocka det, om det inte är ett slags skitaggregat som Ace exempelvis.

Nja, processorn kommer inte flaska speciellt mycket i de flesta spelen, men i spel som GTA IV, kommer den tyvärr göra det.

1
Skriv svar