2 hanar 1 hona [3,5mm ljud]

Inaktiv
2 hanar 1 hona [3,5mm ljud]

Som rubriken säger letar jag efter en kabel som den nedan fast tvärt om. 2 hanar 1 hona.
http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1258

Någon som vet om det överhuvudtaget finns att köpa eller någon som vet vad man kan köpa för att koppla så det blir det?

Är så att jag vill kunna ha ljud från datorn och xboxen till samma högtalare samtidigt. (blir så less på att koppla om hela tiden).


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Du kan ju alltid testa att göra som jag har om du inte hittar nån sån kabel.

Jag har loopat Xboxljudet igenom ljudkortet på datorn. RCA audio från boxen till en 3.5mm som sitter i line in.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Zymac helst inte eftersom det betyder att jag måste ha datorn på varje gång jag spelar xbox. Vanligt vis brukar jag ju ha det men flyttar om en månad och då har jag ett litet rum så då blir det så sjukt varmt och jag har båda igång.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Medlem
Skrivet av asker:

Jag har använt exakt en sån där tidigare. Den är totalt värdelös om man vet hur ljudkvalité stavas...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

En sådan funkar inte eftersom jag har mina lurar kopplade i högtalarnas volymkontroll. Behöver liksom sladdar som går från 2 ljudkällor fast till 1 ljudutgång. eftersom sladden från högtalarna är en hanne och när intaget till xboxen och datorn är honor så behöver jag alltså 2 hanar och en hona.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Du kan ju köpa en sån du länkade, en hona-hona, två hane-hane och sen koppla ihop alltsammans


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Och sen köpa en ljudsplit till de? funkar de då månntro?
Stod inne på Claes ohlssons igår och kollade efter en hona-hona men fanns icke.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Påstod du just att jag ska löda ihop alla sladdar? :S


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Ja, det är inte så svårt som man skulle kunna tro - har gjort det otaliga gånger under min tid i mediaträsket

Se figur nere till höger för hur du ska ansluta kabeln
[http://sv.wikipedia.org/wiki/Teleplugg]
Kontaktdon och lågnivåkabel hittar du också på t.ex kjell.com


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Beställde kablarna och fick det idag. Tycker nästan det sämre ljudkvalité :/


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Beställde kablarna och fick det idag. Tycker nästan det sämre ljudkvalité :/

Vad beställde du?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

en månad sent kanske, men om du bryter all spänningsmatning till datorn (fimpa nätagget) - låter det fortfarande illa?
...om problemet enbart är att ljudet blir lägre så beror det på att du kopplat in en större impedans


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

1
Skriv svar