iso-krångel

Medlem
iso-krångel

Jag skulle bränna en .iso-fil med ett spel på nyss.

Vid första försöket sa datorn att skivan var tom, så jag försökte att bränna igen.

Vida andra fösöket sa den att det inte gick att läsa skivan och att det var error code 0xeb020ba0.
Jag testade att köra skivan och då hände det konstigaste: det fanns ett helt annat spel på skivan!!
Ett riktigt gammalt spel som jag installerat för länge sedan och vars iso-fil inte finns kvar på datorn...
Jag tänkte att den kanske fanns kvar på datorn iallafall och att jag av misstag valt fel så jag testade att bränna igen.
Men samma sak hände igen...
Isofilen som jag vill bränna är helt ny och heter rätt sak.

En mysko grej är att det står att isofilen är mindre när jag börjat bränna den än när jag tittar på den i mappen.

Jag använder bränningsprogrammet Power2go elr vad det heter.

Vet någon vad som är felet?

Medlem

Om du använder en CD-R eller DVD-R skiva så går det inte att bränna flera gånger utan då måste du ha en RW skiva.

Medlem

Vid varje försök tog jag en ny skiva.
Kan det bero på programvaran?

Medlem

Prova Imgburn, riktigt trevligt brännarprogram!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tack för tipset!

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Tack för tipset!

Funkade det bättre?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar