EA gör en pudel – nu börjar de med "Steam-reorna"!

Medlem

Hahaha jävla stjärnor

phi
Medlem
Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Stephan:

Jag saknar verkligen inte EA och EAs produkter. Jag grämde mig åt att missa BF3 och ME3, men så här i efterhand är jag sjukt nöjd med mitt beslut att inte ge EA en krona till.

Hur kan det kännas värt att bojkotta ett spelföretag, de överlever nog utan dina hundralappar. Men du missar x-antal timmar underhållning.
Bojkott är överdrivet.

Nu är det väl inte så att bara för att man inte köper EA's produkter så kan man inte ha roligt ? Man lägger helt enkelt sina x-antal nöjestimmar på annat.

Kan väl hålla med om att en persons bojkott inte är värt något men om ett företag, i vilken marknad som helst, gör tillräckligt stor del av sina kunder sura så kommer det svida i deras kassa.

OnT: Lite lustigt gjort av EA men det är inte första, eller sista, gången sådant händer. Är väl egentligen bara bra för de som vill ha spelen, de får dem billigare.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kombinerat med det förra uttalandet så blev det här så fel att det nästan var vackert.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Lol . visst får dem väl ha rea om dem vill . men så här snart efter det sas att reor inte var bra :S ...

aja . Kanske e någons fylle ide.

hick . wheet duah wah ....... Vi . . bORDe .... re . re . reA . Ut liteee sp sp spcheel t t t tt tttttt tttte sommarn . x_x


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Pinsamt värre. Slutar aldrig att förvånas hur idioter skjuter sig själva i foten, om och om igen...

Medlem

heh asså 80% av alla spel jag äger är köpta på reor så visst man får en tendens att vänta på reor det har han ju rätt i. MEN 70% av alla spel jag köpt spelar jag inte ens och hade aldrig köpt för fullpris så det är nog sak samma. Sen har många polare köpt spel jag rekommenderat utanför rea perioden så jag tror nog de tjänar på reorna. Sen är det ju digitalt så det är ju minimalt med extra kostnader för dom.

Och som vanligt flödar hatet hos de flesta gamers här. Men ni verkar ha glömt bort att killarna på gog.com sade exakt samma sak som EA-killen gjorde nyligen. Visst kan steam-rean / reorna vara bra ibland, men med tanke på att det oftast är samma spel varje rea så tappar det lite av sin charm. Seriöst, orka bry sig. Allt jag bryr mig om är att spela spel jag tycker är kul, bra och intressanta, jag har inte ork att bry mig om vem f-n som står bakom ett spel. Det viktigaste är att spelet är bra och var jag hittar den bästa dealen oavsett om det är steam, gamersgate, origin, osv...

De flesta av er verkar gnälla som fan, men när annorlunda spel kommer köper folk de aldrig. Inte konstigt bolagen kör samma formel hela tiden. Det är konsumenterna som är problemet. Men seriöst, lägg ner hatet. Ni mår inte bra. Branschen mår inte bra, och vi straffar oss själva.

Medlem

Blanda inte ihop hat med kritiskt tänkande bara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Stephan:

Jag saknar verkligen inte EA och EAs produkter. Jag grämde mig åt att missa BF3 och ME3, men så här i efterhand är jag sjukt nöjd med mitt beslut att inte ge EA en krona till.

Hur kan det kännas värt att bojkotta ett spelföretag, de överlever nog utan dina hundralappar. Men du missar x-antal timmar underhållning.
Bojkott är överdrivet.

Jag har X antal timmar över att spela spel på efter sömn, jobb, måltider och socialt umgänge tagit sina beskärda delar.

Spelutvecklare världen över släpper spel med Y timmars underhållningsvärde. Varje månad.

Y > X.

Nej, vänta, låt mig korrigera det där:

Y >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> X.

Det finns inte en chans i världen att jag skulle hinna spela genom ens en bråkdel av alla spel jag önskar att jag hade tid för. Då känns det ärligt talat ganska skönt att jag kan stå vid mina principer och välja att inte ge pengar eller tid till en publisher som har sån liten respekt för sina kunder. Det spelar ingen roll om de saknar mina hundralappar eller inte. Det som spelar roll är att jag personligen vet att jag inte bidrar till deras långsamma erosion av spelindustrin.

Medlem

Edit: Dubbelpost, "Bad Request" när jag försöker radera.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

aja . Kanske e någons fylle ide.

hick . wheet duah wah ....... Vi . . bORDe .... re . re . reA . Ut liteee sp sp spcheel t t t tt tttttt tttte sommarn . x_x

xD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Ish
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.

Är det bra reklam för EA om folk idiotförklarar dem? ^^

Du vet hur vissa reklamfilmer är riktigt ogenomlidliga? Hur vissa raidojinglar upprepar samma sak typ tio ggr på en minut? Well. Du må hata det, och störa dig som fan på det, men du kommer ihåg iaf. Vilket är målet med reklam. Jag är förvånad över va många som missar det.

Dessutom så hade väl inte EA varit så satans stora om gemene mans whine gjorde någon skillnad.
Så fort det kommer ett nytt CoD så whinar folk, men ändå så lyckas det ta säljrekord etc tex. Vad folk tycker, och vad de gör hör inte ihop


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.

Är det bra reklam för EA om folk idiotförklarar dem? ^^

Du vet hur vissa reklamfilmer är riktigt ogenomlidliga? Hur vissa raidojinglar upprepar samma sak typ tio ggr på en minut? Well. Du må hata det, och störa dig som fan på det, men du kommer ihåg iaf. Vilket är målet med reklam. Jag är förvånad över va många som missar det.

Dessutom så hade väl inte EA varit så satans stora om gemene mans whine gjorde någon skillnad.
Så fort det kommer ett nytt CoD så whinar folk, men ändå så lyckas det ta säljrekord etc tex. Vad folk tycker, och vad de gör hör inte ihop

Jag har inte köpt ett EA spel sedan BF3, jag har inte köpt ett CoD på flera år, jag lyssnar inte på radio..

Av just dessa anledningar som du säger

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

All publicity is good publicity

Inte i det här fallet. Snarare att EAs namn förknippas med så mycket dåligt att snart tvingas de byta namn.

Ish
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.

Är det bra reklam för EA om folk idiotförklarar dem? ^^

Du vet hur vissa reklamfilmer är riktigt ogenomlidliga? Hur vissa raidojinglar upprepar samma sak typ tio ggr på en minut? Well. Du må hata det, och störa dig som fan på det, men du kommer ihåg iaf. Vilket är målet med reklam. Jag är förvånad över va många som missar det.

Dessutom så hade väl inte EA varit så satans stora om gemene mans whine gjorde någon skillnad.
Så fort det kommer ett nytt CoD så whinar folk, men ändå så lyckas det ta säljrekord etc tex. Vad folk tycker, och vad de gör hör inte ihop

Jag har inte köpt ett EA spel sedan BF3, jag har inte köpt ett CoD på flera år, jag lyssnar inte på radio..

Av just dessa anledningar som du säger

Jaha? Så det gäller alla då eller? Det är väl solklart att det går bra för EA oavsett vad en viss individ gör, vilket är min poäng. Det är mycket skitsnack om EA, Ubisoft osv, men likt förbannat är de det absoluta jättarna.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

EA är dock överlägset värst.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.

Är det bra reklam för EA om folk idiotförklarar dem? ^^

Du vet hur vissa reklamfilmer är riktigt ogenomlidliga? Hur vissa raidojinglar upprepar samma sak typ tio ggr på en minut? Well. Du må hata det, och störa dig som fan på det, men du kommer ihåg iaf. Vilket är målet med reklam. Jag är förvånad över va många som missar det.

Dessutom så hade väl inte EA varit så satans stora om gemene mans whine gjorde någon skillnad.
Så fort det kommer ett nytt CoD så whinar folk, men ändå så lyckas det ta säljrekord etc tex. Vad folk tycker, och vad de gör hör inte ihop

Jag har inte köpt ett EA spel sedan BF3, jag har inte köpt ett CoD på flera år, jag lyssnar inte på radio..

Av just dessa anledningar som du säger

Jaha? Så det gäller alla då eller? Det är väl solklart att det går bra för EA oavsett vad en viss individ gör, vilket är min poäng. Det är mycket skitsnack om EA, Ubisoft osv, men likt förbannat är de det absoluta jättarna.

Precis vad jag anser, folk skriker väldigt högt om hur mycket de hatar EA/Activision etc.
Men sedan sitter de ändå och spelar spelen.
Skulle det vara så att något litet indieföretag eller liknade hade varit bäst så hade de också varit störst.

Jag tror det handlar om ren svensk avundsjuka över att de tjänar enorma pengar.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.

Är det bra reklam för EA om folk idiotförklarar dem? ^^

Du vet hur vissa reklamfilmer är riktigt ogenomlidliga? Hur vissa raidojinglar upprepar samma sak typ tio ggr på en minut? Well. Du må hata det, och störa dig som fan på det, men du kommer ihåg iaf. Vilket är målet med reklam. Jag är förvånad över va många som missar det.

Dessutom så hade väl inte EA varit så satans stora om gemene mans whine gjorde någon skillnad.
Så fort det kommer ett nytt CoD så whinar folk, men ändå så lyckas det ta säljrekord etc tex. Vad folk tycker, och vad de gör hör inte ihop

Jag har inte köpt ett EA spel sedan BF3, jag har inte köpt ett CoD på flera år, jag lyssnar inte på radio..

Av just dessa anledningar som du säger

Jaha? Så det gäller alla då eller? Det är väl solklart att det går bra för EA oavsett vad en viss individ gör, vilket är min poäng. Det är mycket skitsnack om EA, Ubisoft osv, men likt förbannat är de det absoluta jättarna.

Precis vad jag anser, folk skriker väldigt högt om hur mycket de hatar EA/Activision etc.
Men sedan sitter de ändå och spelar spelen.
Skulle det vara så att något litet indieföretag eller liknade hade varit bäst så hade de också varit störst.

Jag tror det handlar om ren svensk avundsjuka över att de tjänar enorma pengar.

Helt fel. Vi har länge sett bevis på att försäljningssiffror inte återspeglar kvalitét. I de flesta utav EAs fall handlar det helt enkelt om 'forced marketing'.

Med detta säger jag inte att samtliga EA spel är dåliga, tvärtom så finns det flera bra (det är därför folk blir upprörda, hade allt EA släppt varit skräp så hade ingen brytt sig) men det handlar inte alls om avundsjuka.

12
Skriv svar