Försämrat internet

Inaktiv
Försämrat internet

Jag antar detta är rätt forum för att få lite feedback om mina internet problem.

För tre dagar sedan, när jag satt och surfade som vanligt(ingen osäker hemsida) så la internet av, så jag provade att stänga av routern, och starta den igen och klickade på återställnings-knappen.

Det funkade inte, men efter lite stök på inställningar i routern, efter att ha lagt till alla MAC adresser osv så man kan ansluta så funkade det igen.

MEN med ett stort problem, det är extremt slött. Innan låg hastigheten på cirka 7/7mbit. Nu ligger den på 0.40/1.49mbit. Jag kan knappt gör någonting på nätet, kunde knappt få upp denna tråden!

Jag har glocalnet 8mbit/s. Använder en :
NETGEAR - Super wireless ADSL router DG834GT.

Jag vet inte om det är fel på routern att den har börjat krångla, eller om det är några inställningar eller ja.. vad det nu än kan vara.

Men jag tror knappast det hjälper att ringa glocalnets support, brukar vara lönlöst.

I nätvärket har jag min dator(huvuddator) och en dator bredvid som är kopplade i routern med sladd, sen 3 bärbara dator som används trådlösts, som då även används aktivt.

Det har inte varit några som helst problem innan med internetet, på flera år. Men nu har något allvarligt hänt, kan inte surfa, och verkligen inte spela några online spel så som World of Warcraft utan extrem 'delay'.

All feedback uppskattas, kollar tråden hela tiden för svar.

Tack i förskott
Dawk

Rekommenderar dig att ringa deras support, då dom kanske vet mer. Annars kan det vara din router som har skuttat vidare till elektronikens vida ängar...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

samma för mig ibland starta bara om den och sen vänta

1
Skriv svar