Windows 7 - system event notification service

Medlem
Windows 7 - system event notification service

Hej allihopa,

Är sjukt nöjd med windows 7, fram tills förra veckan. Jag har Windows 7 Home Premium Edition. (64-bit)

"system event notification service" error poppar upp hos mig nu av någon anledning.

Detta plus att det tar ugnefär 4ggr så lång tid att logga in på datorn (innan jag kan skriva in lösenord i loginskärmen), program vägrar svara och datorn är allmänt ostabil i cirka 5min efter jag har lyckats logga in. När jag väl är inne så fungerar datorn normalt tills jag ska stänga av den, då tar det cirka 5min innan datorn loggar ur sig själv och stänger av.

Det händer då och då att datorn inte laddar in inställningarna ordentligt, så W7 får ett "härligt" Win95 stuk istället, ugnefär som i prestandaläge i Vista.

Det hände efter jag kopplade när jag kopierade en fil över från min externa hårddisk. Hade inte installerat något nytt program heller.

Jag har provat att stänga av Winodws Defender, kopplat ur routern, resetat Winsock (läste att det har hänt då och då hos Vista-användare). använder Norton Antivirus (som jag också stängt av för att kolla om det är Norton som blockerar).

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra, testar här ifall någon av er här har råkat ut för problemet. Helst vill jag inte installera om men om det krävs får la jag göra det.

Medlem

Vad står det i det där "system event notification service" error meddelandet då? Eventet i sig är inte signifikant men meddelandet som står däri kan vara det.

1
Skriv svar