Final Fantasy-pappan visar upp sitt mobilprojekt

Robot
Final Fantasy-pappan visar upp sitt mobilprojekt

Mistwalker har släppt första filmen från iOS-titeln Party Wave, ta dig en titt!

#mistwalker-studios, #party-wave


Redaktör
Ponny
Final Fantasy-pappan visar upp sitt mobilprojekt

Något säger mig att det inte var så här Sakaguchi föreställde sig karriären efter Square Enix...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Uematsu sitter fortfarande gömd någonstans efter att ha flytt från det här?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Något säger mig att det inte var så här Sakaguchi föreställde sig karriären efter Square Enix...

Why not? Han lämnade av en anledning och kanske nu jobbar med sådant han har lust med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Något säger mig att det inte var så här Sakaguchi föreställde sig karriären efter Square Enix...

Med tanke på hur många fantastiskt bra spel han gjort tillsammans med Mistwalker (Last Odessy, Blue Dragon samt nya Last Story), vart av alla varit bättre än de Final Fantasy spel som släppt sen han gick, så tror jag han känner sig rätt nöjd där han sitter om jag ska vara ärligt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Något säger mig att det inte var så här Sakaguchi föreställde sig karriären efter Square Enix...

Why not? Han lämnade av en anledning och kanske nu jobbar med sådant han har lust med.

Nja, med tanke på hans intentioner med The Last Story ("som om det vore mitt sista spel") tror jag han ville fortsätta med sina sagovärldar.

Men å andra sidan kan det här spelet vara ett tecken på att Hawaii till sist letat sig in under huden på käre gamle Hironobu.


signatur

En Bamseponny av folket

Hironobu Sakaguchi är inte relevant längre.

1
Skriv svar