Datorn stänger inte av sig Win 7 , 64bit

Medlem
Datorn stänger inte av sig Win 7 , 64bit

Hur kan det komma sig att inte datorn stänger av sig. Jag väljer stänga av, windows avslutas och skärmen blir svart. Men fläktarna fortsätter surra och det fortsätter lysa blått om dioderna. Precis som när datorn är igång.

=:Quad Core, 4gig ram och Windows 7 64 bit Ultimate:=

Medlem

Har du asus moderkort?

Medlem

Japp , det har jag . Hur förstod du det , Pooslice ???

Medlem

Ledsen att jag inte har svarat på ett tag, men det är faktiskt ett känt problem med asus i win 7. Har inte tid att leta upp länkar nu, men när jag kommer hem i eftermiddag / kväll så ska jag se om jag kan hitta dom.

Medlem

Okej, hittade detta. Prova och hör av dig om de funkar / inte funkar.

Click “Start”, on “Computer” click right mouse button and select “Properties”, click “Device Manager”, select “IEEE 1394 Bus Host Controllers” group, only contains one device called “VIA 1394 OHCI Compilant Host COntroller” on that click right mouse button and select “Properties”, select “Power Management” tab, and finally check the “Allow the computer to tur off this device to save power” box! That’s all folks. After that the computer power down normally every time.

Medlem

Tack så mycket !!!!!!! Ska prova, hoppas det funkar...

Inaktiv

Hade samma problem som "Tommi", testade de du skrev. Funkade perfekt! Stort tack !!

Medlem

Jag har fått problem igen, men dock inte varje gång jag stänger av. Så nu startar jag om datorn och för att direkt efter stänga av den. Då funkar det, sjukt men så är det. Så man kan säga att i mitt fallsålöste det sig inte helt. Men tack för all hjälp Pooslice

Medlem

Känns som att varje dator är en egen individ, fungerar olika även om de kan bestå av samma skrot och korn

1
Skriv svar