Massiv markstrid från Planetside 2

Robot
Massiv markstrid från Planetside 2

Du har fått spana in intensiva luftfajter, och nu är det dags för markvarianten. Hur gött är inte det?

#sony, #planetside-2


Medlem
Massiv markstrid från Planetside 2

YAY for planetside=)

Medlem

Om jag är taggad?

Är taggad som fan!

Medlem
Medlem

Alltså ge mig NU!!! Ge mig åtminstone en plats i betan

Inaktiv

Hahaha, verkar som att de sagt åt alla spelare att bara skjuta vilt omkring sig och orsaka så mycket explosiva effekter som möjligt XD Missförstå mig inte, jag ser verkligen fram emot Planetside 2, men jag tror inte denna video är så representativ för spelets gameplay. Jag hoppas iaf att det inte är det, det måste ju finnas lite dynamik också, inte bara fullt ös medvetslös och explosioner på varje millimeter av kartan hela tiden


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Medlem

Sällan jag ser fram emot ett spel så mycket som jag gör med detta.

Medlem

Morgurthion, klart att alla cinematiska trailers inte är exakt som spelet. Så är det alltid.

Men jag har sett flera videos när de filmat i över 2 timmar i sträck i ren och skär gameplay utan kosmetika och det ser riktigt bra ut. Fortfarande väldigt opolerat i min mening, men grundmekaniken är klockren.

Deras stora utmaning nu är optimering. Själv känns det som att spelet borde släppas senvåren 2013 för en riktigt optimal upplevelse men de blir nog pressade av företagsnissarna att leverera till julen, senast.

Men även om så är fallet så tror jag att spelet kommer bli sjukt bra efter några patchar. Frågan är bara om spelarbasen har det tålamodet om spelet släpps för tidigt? Därför att grundmekaniken i spelet är helt sjukt bra.

Medlem

Så satans svårt det ska vara att kninpa en nyckel bara


signatur

K9
:.:

Medlem

Periodvis var det sådär i Planetside 1 så jag tror inte den är så hemskt missvisande, det var ju bla. de fantastiska basattackerna som gjorde PS1 så kul. Sen är det ju så att en basattack bara är en aspekt av ett krig och filmen visar bara ett moment av många som krävs för att vinna.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Morgurthion, klart att alla cinematiska trailers inte är exakt som spelet. Så är det alltid.

Men jag har sett flera videos när de filmat i över 2 timmar i sträck i ren och skär gameplay utan kosmetika och det ser riktigt bra ut. Fortfarande väldigt opolerat i min mening, men grundmekaniken är klockren.

Deras stora utmaning nu är optimering. Själv känns det som att spelet borde släppas senvåren 2013 för en riktigt optimal upplevelse men de blir nog pressade av företagsnissarna att leverera till julen, senast.

Men även om så är fallet så tror jag att spelet kommer bli sjukt bra efter några patchar. Frågan är bara om spelarbasen har det tålamodet om spelet släpps för tidigt? Därför att grundmekaniken i spelet är helt sjukt bra.

För att vara i ett alfastadie så ser spelet ganska stabilt ut. I alla fall vad det har gått att tyda utifrån E3-filmerna.

Betan drar igång om några veckor (förmodligen i slutet på nästa månad), och om den går som de har planerat så kommer vi att ha ett releasedatum någon gång till hösten. De beror helt på hur betan.

Medlem

Japp, blir detta om kvällarna så fort man får chansen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

YEAAAH! Så sjukt firedup för detta spelet! Älskade ettan så sjukt mycket!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tror att utvecklingen har varit relativt enkel så jag hoppas att det inte dröjer så länge. Spelgrunden hade man ju från PS1 och man har begärt input fån ettans spelarbas sedan redan innan man började utvecklingen för några år sedan.
Förutom att man har gjort baser mm. större så har jag märkt att många av nyheterna i PS2 ofta egentligen är lösningar på sånt som spelarna såg som stora problem i PS1.

Medlem

När jag ser det här så blir jag lite ledsen. FPS-scenen är mer död än Rasputin i mitt tycke och Planetside 2 ser ut att innehålla alla ingredienser jag inte är intresserad av. Däremot betvivlar jag inte att de som inte har tröttnat på pangpang kan få ut några gemytliga timmar utav det.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Morgurthion, klart att alla cinematiska trailers inte är exakt som spelet. Så är det alltid.

Men jag har sett flera videos när de filmat i över 2 timmar i sträck i ren och skär gameplay utan kosmetika och det ser riktigt bra ut. Fortfarande väldigt opolerat i min mening, men grundmekaniken är klockren.

Deras stora utmaning nu är optimering. Själv känns det som att spelet borde släppas senvåren 2013 för en riktigt optimal upplevelse men de blir nog pressade av företagsnissarna att leverera till julen, senast.

Men även om så är fallet så tror jag att spelet kommer bli sjukt bra efter några patchar. Frågan är bara om spelarbasen har det tålamodet om spelet släpps för tidigt? Därför att grundmekaniken i spelet är helt sjukt bra.

Inte så konstigt att det är opolerat spelet befinner sig fortfarande i Alpha.

Mycket av poleringen brukar ju göras i Beta.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Hahaha, verkar som att de sagt åt alla spelare att bara skjuta vilt omkring sig och orsaka så mycket explosiva effekter som möjligt XD Missförstå mig inte, jag ser verkligen fram emot Planetside 2, men jag tror inte denna video är så representativ för spelets gameplay. Jag hoppas iaf att det inte är det, det måste ju finnas lite dynamik också, inte bara fullt ös medvetslös och explosioner på varje millimeter av kartan hela tiden

Jag tycker de flesta "gameplay" trailers från multiplayer spelande är som sådant. De springer runt lite halv scriptat och pangar och har sig utan större riktigt spelande. Som trailern för BF3 CQ dlc:en. Väldigt sällan du kan springar runt som de gjorde i trailern.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Om jag är taggad?

Är taggad som fan!

Da är vi tva

Medlem

Men vänta nu, det ska ju inte gå att ha mer än 64 spelare på en karta? För annars laggar det ju?

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

När jag ser det här så blir jag lite ledsen. FPS-scenen är mer död än Rasputin i mitt tycke och Planetside 2 ser ut att innehålla alla ingredienser jag inte är intresserad av. Däremot betvivlar jag inte att de som inte har tröttnat på pangpang kan få ut några gemytliga timmar utav det.

Själv håller jag med om att "FPS-scenen" är död, men det är för att det bara har släppts skit de senaste 10 åren. Planetside var för mig kulminationen på första generationens FPS som följdes av en slags apokalyps som utrotade allt som gjorde genren spelvärd.

Ska väl tillägga att PS är ett väldigt taktiskt spel som kräver koordination och strategi, det unika med PS är att alla drivs att spela och offra sig för laget på ett sätt som jag nog inte tror något annat spel har lyckats med.

1
Skriv svar