program(x86) i 64 bitars W7

Medlem
program(x86) i 64 bitars W7

Hej, jag kör med windows 7 ultimate 64 bitars, men har en mapp som heter Program(x86) vilket jag har förstått innebär 32 bitars, och alla spel som jag instalierar hamnar där även om jag instalierar dom i vandliga programm mappen.

Är detta normalt, och vad beror det på?, innebär detta att mina spel endast körs i 32 bitars altså nerskalat till 3gig ram?

Tacksam för hjälp.

Jag har också en mapp som heter "Program(x86)" och en "Program". Jag vet inte varför, men allting fungerar och dom programmen/spelen kan använda mer än 3GB.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ja det är normalt. Tanken är som sagt att 64 bitars program ska hamna i "Program Files" medan 32 bitars program hamnar i "Program Files(x86)". Installationen av programmet ska göra detta automatiskt och inget du ska behöva tänka på.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Som SuperTank säger så är det standardmapparna för 32- respektive 64-bitars program. Om det fungerar på samma sätt som i 64-bits XP så är det bara vanliga mappar och påverkar inte programmen på något sätt. Man är alltså inte tvungen att installera 32-bits program i Program Files(x86) om man inte vill.

1
Skriv svar