Tages Protection

Medlem
Tages Protection

Hej. Jag får bluescreen på datorn hela tiden och när datorn startar igen så står det att en drivrutin har inaktiverats pga instabilitet. Logiskt nog så misstänker jag denna drivrutin. Drivrutinen är något som heter Tages Protection SA. Jag googlade lite och fann ut att det är något anti piratkopierings program. Det har ubisoft använt och jag tror att det installerades när jag installerade the settlers. Nu är det så att jag har avinstallerat the settlers men tages finns kvar och jag hittar inga filer där det kan ligga, så hur blir jag av med skiten?

Medlem

Bara bumpar lite. Har ni en potentiell lösning så fega inte. Jag vill ha allt som kan vara till hjälp då detta faktiskt är ett stort problem

Medlem

1. Kollat på spelets hemsida?
2. valfri sökmotor: "tages protection uninstall" ?

Medlem

Har kollat runt lite på google men allt innebär att man ska ladda ner en massa program som jag inte litar på. Det var därför jag valde att fråga den allvetande fz communityn ;). Det finns inga filer som kan ligga undan gömda för sökning på hårdisken?

Min dator inaktiverar atomatiskt den där drivrutinen o säger att den inte är kompatibel och orsakar problem i windows också efter en settlers installation...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gå till Tages hemsida (http://www.tagesprotection.com/main.htm), klicka på drivers och ladda hem drivrutinen.
Första gången den körs installeras Tages, andra gången avinstalleras Tages, o.s.v....
Använd detta för att avinstallera.

Man kan verifiera att Tages är avinstallerat genom att leta i C:\Windows\System32\Drivers efter filen "atksgt.sys". Finns den inte så är Tages avinstallerat.

Medlem

Tänkte precis skapa en tråd angående denna drivrutin, tur att jag såg den här då

Den installerades i samband med Assissins Creed, men eftersom windows inaktiverar den så får jag inte igång AC.

Hur ska jag göra för att kunna köra spelet?

Medlem

Ingen som har några idéer?

Medlem

Ni kanske redan löst problemet men här finns lite idéer.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Ni kanske redan löst problemet men här finns lite idéer.

Jag har då inte löst det iaf. ska kika in där.
Tack för tipset

Medlem

64-bitars windows blockerade drivrutinen. För mig var det bara att trycka på "Påminn mig inte igen."

Du kan alltid googla på "How to block drivers" Och sedan när det står hur du skall göra så är det väl att söka up "Tages Driver" på drivrutinslistan.

1
Skriv svar