nv4_disp.dll - Går ej ta bort.

Medlem
nv4_disp.dll - Går ej ta bort.

Försöker få bort nv4_disp.dll, jag tror det är den som spökar för mitt ATI kort. Tydligen kommer den här filen tillbaka om man tar bort den. En tipsade om att ta bort filen igenom felsäkertläge men jag kommer tyvärr inte in i felsäkert läge , datorn bara startas om, om någon vet vad detta beror på så säg gärna. Sen fanns det ett annat tips om att ta bort i cmd men även där fungerade det inte. Någon som har några tips på hur man ska ta bort detta. Jag har nämligen ett nytt ATI kort efter ha haft ett Geforce, jag tror det blir en krock mellan ATI och nv4_disp.dll som fortfarande ligger kvar vilken gör att jag inte kan spela spel, jag får upp shackbräde mönster bland annat och jag får en känsla av att det inte är överhettning mer någon slags krock mellan drivrutiner, samt att jag har en gång även fått blue screen vilket resulterade i 0x0000008e som tydligen har med nv4_disp.dll att göra.

Medlem

Vilket operativsystem har du?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Windows XP 32 PRO

Medlem

Du kan ju alltid testa följande:
- Avinstallera ATi-drivarna
- Ta ut ATi-kortet och stoppa i det gamla nVidia-kortet
- Starta datorn, avinstallera allt som har med nVidia att göra (se t ex till att du tar bort installationsmappar och sånt). Gå in i enhetshanteraren, välj grafikkortet och välj "avinstallera" eller vad det nu kan heta.
- Starta om datorn i felsäkert läge och se till att grafikkortet fortfarande är borta, annars repetera avinstallationen.
- Stäng av datorn, byt till ATi, starta datorn och se om det blev bättre.

1
Skriv svar