äkta eller inte äkta det är frågan(win7)

URK
Medlem
äkta eller inte äkta det är frågan(win7)

man har köpt 2 st äkta win7 båda hem till mej och till mina små syskon. lika med 2 datorer och 2 st boxar(win7). och båda datorerna har man haft problem med att de äkta versionerna är inte äkta.

deras så var man tvingad att lägga in nyckel igen. utan någon ändring i hårdvara. min dator som man har byt ut tex hdd till en ssd var man tvingad att ringa till Microsoft support och trycka in en massa med siffror. medan min son skriker och vill att pappa ska leka man han. i telefonen så var man tvungen att tryck in en näst intill oändlig kod som står på datorn. när det var klar så var det en tant som var sa siffror i hyperfart som man skulle tryck in samtidigt som oxå var olidligt lång. dessutom hade man bara 3 dagar på sig att aktivera sitt win7 igen. och 3 dagen var i dag efter man jobbar som man gör.

de som jag vet som inte har äkta bara skrattar för man är så dum att man vill göra rätt för sig. så drar man samma slut sats som man har gjort det tidigare.

om kopieringsskyddad

ladda ner det och kör. köpt det upplev det.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Köp gärna ett tangentbord med Caps Lock om du vill att nån ska orka läsa dina inlägg.

URK
Medlem
Skrivet av Andersson:

Köp gärna ett tangentbord med Caps Lock om du vill att nån ska orka läsa dina inlägg.

DET HAR MAN REDAN MEN MAN GILLAR INTE ATT SKRIVA STORA BOKSTÄVER. Om du menar att du vill vara språkpolis så kan du rätt vad jag har skrivit om du stör dej på det.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

/facepalm

Stor bokstav efter punkt, Einstein.

Andersson, quit it.

OnTopic: Vart köpte du Win7 och köpte du Retail eller OEM?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

URK
Medlem
Skrivet av master_chrille:

Andersson, quit it.

OnTopic: Vart köpte du Win7 och köpte du Retail eller OEM?

retail båda. 3000kr st


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Skrivet av URK:
Skrivet av master_chrille:

Andersson, quit it.

OnTopic: Vart köpte du Win7 och köpte du Retail eller OEM?

retail båda. 3000kr st

Säger mig inte mycket att dom kostade 3000kr/st... Förutom att det var ett dåligt pris. (IMO)

Ominstallera, den nyckeln du får till Win7 ska kunna användas fler än 2 gånger...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

URK
Medlem

barnens version är bara 1 gång installerad. min har jag installerat 2 gånger. första gången ifrån xp andra gången efter en upg till ssd disk.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av URK:
Skrivet av master_chrille:

Andersson, quit it.

OnTopic: Vart köpte du Win7 och köpte du Retail eller OEM?

retail båda. 3000kr st

Säger mig inte mycket att dom kostade 3000kr/st... Förutom att det var ett dåligt pris. (IMO)

Ominstallera, den nyckeln du får till Win7 ska kunna användas fler än 2 gånger...

Windows 7 Home kostar ca 2000. Man behöver inte ultimate.

URK
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av URK:
Skrivet av master_chrille:

Andersson, quit it.

OnTopic: Vart köpte du Win7 och köpte du Retail eller OEM?

retail båda. 3000kr st

Säger mig inte mycket att dom kostade 3000kr/st... Förutom att det var ett dåligt pris. (IMO)

Ominstallera, den nyckeln du får till Win7 ska kunna användas fler än 2 gånger...

Windows 7 Home kostar ca 2000. Man behöver inte ultimate.

om inte jag minns fel så klarar ultimate eller pro mera minne innan begränsningen sätter in. har oxå för mej att U och Pro klarar och arbetar med 2 kärnor i processorn medan home enbart klarar 1 kärna. lika med snabbare op.

sedan så skiljer det bara 100 eller 200 kr mellan pro och U.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

URK,
1: Ifall du vill ha ett OS som klarar av mer minne så ska du köpa 64-bit OS, inte Pro/Ulti.
2: Alla Win7, förutom Basic, kan klara av processorer med mer än 2 kärnor. Dom menar mer 2 CPUer på 1 Moderkort. Bild


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar