Gamerecord-program

Medlem
Gamerecord-program

Någon som har något tips på bra program att spela in med när man spelar? Jag har testat fraps, men fraps kräver för mycket och filmerna tar för stor plats. Jag har även testat ZD soft game recorder, men filmerna det programmet spelade in laggade och om jag pratade med någon på skype och hade det programmet igång samtidigt hörde de allt jag gjorde på datorn. Alla tips är bra

Medlem

Angående storlek så är jag rädd att du kommer ha väldigt svårt att finns ett program som spelar in och ger små filer. Det kräver konvertering, och det blir för tungt att göra det samtidigt. Hell, när jag ska dra ut en del 5 minuters filmer till mindre filer så är det processer som kan ta över en timme beroende på formaten

Så plats är nog en sak du helt enkelt får leva med. Mindre krävande program finns det kanske därute, men det får någon annan svara på.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Angående storlek så är jag rädd att du kommer ha väldigt svårt att finns ett program som spelar in och ger små filer. Det kräver konvertering, och det blir för tungt att göra det samtidigt. Hell, när jag ska dra ut en del 5 minuters filmer till mindre filer så är det processer som kan ta över en timme beroende på formaten

Så plats är nog en sak du helt enkelt får leva med. Mindre krävande program finns det kanske därute, men det får någon annan svara på.

okej, men sålänge programmet kräver lite så hade det varit skönt Jag testade xfire men det krävde ännu mer än fraps:P

Medlem

Kan du inte strypa FPS'en som Fraps spelar in med rätt rejält? Har för mig att default ligger på ~50 FPS. Den skulle du kunna minska till 25-30 utan att märka någon större skillnad.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Kan du inte strypa FPS'en som Fraps spelar in med rätt rejält? Har för mig att default ligger på ~50 FPS. Den skulle du kunna minska till 25-30 utan att märka någon större skillnad.

Jag har gjort det men det kräver ändå. Det går att spela in men jag får sänka grafiken lite på alla spel:P

1
Skriv svar