ni som har problem med ventrilo i win7

Inaktiv
ni som har problem med ventrilo i win7

väldigt många verkar ha problem med ventrilo i windows 7. tyvärr verkar det svårt att hitta någon lösning på detta problemet.

som tur är finns ju mumble som är ungefär likadant som ts och ventrilo. skillnaden är att det är opensource och mycket mindre delay.

här kan ni se en jämförelse av delayen i ts, vent och mumble. http://www.youtube.com/watch?v=qMfF36NvoJc

om ni vill ha egna kanaler eller lite mera hjälp kan man fixa det på www.mumble.se

Medlem

Vad är det för problem som folk har med Ventrilo tillsammans med Windows 7?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Problemet är att Ventrilo slutar sända ut ljudet till dig ibland, sen när man trycker disconnect så kommer allt ljudet men långt i efterhand.

Det är simpelt att fixa "buggen". Kör Ventrilo som administratör sen kör ni aktivitetshanteraren(ctrl+alt+del) och ställ ventrilo(version).exe på prioritet realtid och se där, allt fungerar


signatur
Inaktiv

funkar inte för mig och många andra. finns en tråd på ventrilo.com forumet där utvecklarna påstår att det är fel på ljudkortstillverkarnas drivrutiner.

mumble funkar ju perfekt så jag fattar inte hur dom kan säga så. jaja jag håller mig till mumble det har dessutom massa andra fördelar. dessutom kom version 1.2.2 ut med en del nya funktioner.

1
Skriv svar