Den fläskiga Diablo III-patchen är ute nu!

Medlem

Vissa monster på inferno dödar mig med en träff och det har ingen betydelse om man har 30k eller 40k hp, elitmob eller vanlig mob. Tänker speciellt på dark bezerker. Ett slag då de gör sin specialattack och man är död. Då har man ändå 9000 armor. Sjukt dåligt balanserat eller är det jag som har missat något?

Bra att de ändrade dmg för elden som stiger upp under the butcher på inferno. Elden utförde mer dmg på mig än butcher själv. Ganska patetiskt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Aresz:

Var inte meningen att Inferno just skulle vara riktigt svårt för att
tillgodose dom som vill ha det svårt som fan, o lite hardcore?

Inte omöjligt att klara heller då det redan gjorts.

Var det några codare som inte klarade Inferno på första försöket som startade ett flamewar på deras forum och fick till mer nerfs?

Nyss grinade folk för att mobs one-shottade spelare till höger och vänster på Inferno. Nu grinar (antagligen andra) över att någon verkligen har klarat inferno, vilket tydligen gör det till "casual".

Jag har några tips för dom som tycker det är för casual just nu:
1. Spela utan mus.
2. Spela medans du suger på valfri tumme
3. Spela med skärmen avstäng.
4. Spela inte Diablo 3...alls.

Jag spelar inte alls, bara nyfiken på varför det förenklas.

Medlem

Tycker detta spel är helt misslyckat, spelade det enbart av den enkla andledningen att jag skulle klara ut det inte för att det var kul någonstans.

bryr mig definitivt inte om de gör det lättare eller svårare. Tycker activision hade kunnat låta blizzard fixsa spelet i ett halvår till och så hade de kunnat anställa speltestare som spelat annat än sims och farmville.

Men ger det nog en chans till när expansionen kommer och hoppas på att... eller så spelar jag bara dota 2 ist.

Medlem

Det verkar som att dom har nerfat Magic Find helt och hållet. Jag springer runt med +147 MF på min Demon Hunter alt visserligen inte level 60 än men iaf. Det droppar friskt med blåa saker men efter patchen så får jag nästan inga rare. Jag har länge klagat på hur dålig dropraten är på legendary och set item men nu får det väl ändå räcka?

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Rasmous:

Mina items är värdelösa nu när attack speeden blev nerfad.

I feel for you. Min 1200 båge har numera bara 8% increased speed *snyft snyft*

Samma här, en båge med 1255 DPS blev 1044 istället efter patchen älskade den bågen den förändrade hela min char, gick från 63.000 DPS till 39.000

Medlem

d3 är ett techdemo inte ett spel.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

Medlem
Skrivet av wastaah:

Tycker activision hade kunnat låta blizzard fixsa spelet i ett halvår till och så hade de kunnat anställa speltestare som spelat annat än sims och farmville.

Källa? Nog för att folk har olika åsikter om nerfs osv men det är faktiskt lite patetiskt när folk slänger ur sig vad som helst.

On-Topic: Spelar absolut ingen roll för min del att de "nerfar" Inferno, vill jag ha en rejäl utmaning så spelar jag Hardcore vilket jag rekommenderar till alla som tycker spelet är för lätt!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Dagens gamers, inte ens casualiserade spel är enkla nog. Å andra sidan tjänar nog Blizzar dmer på att låta fler nå till Inferno, då de troligtvis köper mer gear där.
Förenkla för att tjäna mer, låter passande...

Exakt, skit tråkigt att det ska vara så nuförtiden.

Skyller på alla dessa konsol småglin som födds med silver sked i munnen.

Medlem
Skrivet av Improved:

Exakt, skit tråkigt att det ska vara så nuförtiden.

Skyller på alla dessa konsol småglin som födds med silver sked i munnen.

Tja, eller så beror det på att alltför många forna Pc gamers migrerat till konsol, på Pc finns bara Facebook och WoW generationen kvar. Skamligt i vilket fall som helst ^^

Medlem

Efter de oändligt antal timmar jag har lagt i D2 så kändes D3 som ett skämt. Fick inte ens någon form av belöningskänsla när man dödade Diablo på Inferno.

Men tydligen var spelet för svårt i alla fall(för vissa), men det är inte svårigheten som är problemet med D3. Det är att det är så jävla tråkigt. Vad hände Blizzard? Känslan av att installera och köra igång ett Blizzardspel finns inte längre.

Ska inte kommentera mer om D3 då jag inte spelar längre, men D3 måste vara Blizzards sämsta spelsläpp på länge.

Det är väl säkert någon som ska skriva "smaken är som baken" eller "ge exempel på vad som är tråkigt". Jag har försökt men det jag kommer fram till är att känslan och charmen finns inte längre.

Medlem

Problemet med D3 är att normal mode var sa förbannat enkelt. I D2 var det faktiskt en utmaning att döda diablo även pa normal om man bara körde en direkt run trough med polarna.
D3 normal mode är skämtsamt enkelt och att dö är ju inte direkt ett hot.
Jag och kompisarna spelade bara igenom normal med känslan att vi ville att det skulle ta slut eftersom det var sa enkelt, tyvärr har man ju redan sett all story lagom tills att man kliver in pa nightmare och da är spelet liksom redan gammalt.
Nu är det alltid samma spelsätt, skapa ny karaktär, spendera 100k pa AH och tvinga sig igenom normal och nightmare innan man börjar fa utmaning pa Hell (naja).

Normal mode borde ha skippas helt imo.

Medlem
Skrivet av magma:

Vissa monster på inferno dödar mig med en träff och det har ingen betydelse om man har 30k eller 40k hp, elitmob eller vanlig mob. Tänker speciellt på dark bezerker. Ett slag då de gör sin specialattack och man är död. Då har man ändå 9000 armor. Sjukt dåligt balanserat eller är det jag som har missat något?

Bra att de ändrade dmg för elden som stiger upp under the butcher på inferno. Elden utförde mer dmg på mig än butcher själv. Ganska patetiskt.

Shatterbone (Elite Berserker) i act 2, på alcarnus-questet, är helt sjuk i hell, så jag undrar om någon melee kan tanka honom i inferno

12
Skriv svar