Total War-seriens framtid visas upp den 6 juli

Medlem

Får sålla mig till den gråa massan och gissa på Rome 2. Gärna för mig, säger jag också.

Medlem

Spännande minst sagt!!


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Spelar absolut ingen roll vad det är så länge det går att modda. För mig får de gärna göra Total War: Farmville (skulle ändå föredra Rome 2) så länge det betyder att vi får Roma surrectum/Europa Barbarorum/Stainless Steel/Total war:Westeros och så vidare med Shogun 2 grafik om ca 2-3år.

Jag tror inte att WW1 och speciellt inte WW2 skulle fungera särskilt bra. Det blir för snabbt och för svårt att kontrollera. Men of wars styrka är ju små missions på ungefär 10 gubbar. De stora slagen är trevliga att se på men gameplayet blir rent ut sagt dåligt.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Yes! Hoppas det blir ett nytt spel och inte ett expansionspack. Jag har inte spelat sedan Medieval 2... tyckte Empire/Napoleon var dåliga och Shogun-tiden passar inte riktigt mig.

Ett Rome 2 skulle vara roligt!

Gillar själv Rome och Medieval 2 av spelen, å andra sidan har empire (om det utförs korrekt) så enorm potential när man kan ta del av den stora världen och allt. Jag skulle rekommendera dig att plocka upp alla dem, shogun 2 med, och köra med darthmod, tycker att det lyfte både empire och napoleon till bra höjder

Medlem

egypt total war


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Rome 2 or die.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag hoppas nästa Total War utspelar sig från 1850 till 1871 för då täcker man in amerikanska inbörderskriget, krimkriget samt tysk-franska kriget och diverse tyska små krig.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

rome god dame 2

Medlem

Ett Medieval Total War 3 eller Rome Total War 2 hade varit bäst !! =D

Medlem

Nutid eller WWII


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem
Skrivet av Thane:

Dinosaur var ju förra årets aprilskämt

Tror och hoppas på ett Rome 2, det är ju ändå det spelet som verkligen gjorde att folk fick upp ögonen för total war.

Ett total war under 1900-talet känns ganska avlägset. Det fanns inte några riktigt stora armé slag under förra århundradet. Ja, WW1 skulle kunna fungera men det känns inte riktigt total war. Kanske 1850-1920?

Då vet du inte så mycket om andra världskriget. Men det är helt ok, för det är inte alla som är intresserade av det kriget.

Slaget vid Kursk, nästan 3 miljoner soldater deltog. Om det inte är stort nog för dig, då finns det ingen tidsepok som fungerar för dig.

Medlem

Civil war : Total War förmodligen, men hoppas på Rome II

Medlem
Skrivet av furuliden:
Skrivet av Thane:

Dinosaur var ju förra årets aprilskämt

Tror och hoppas på ett Rome 2, det är ju ändå det spelet som verkligen gjorde att folk fick upp ögonen för total war.

Ett total war under 1900-talet känns ganska avlägset. Det fanns inte några riktigt stora armé slag under förra århundradet. Ja, WW1 skulle kunna fungera men det känns inte riktigt total war. Kanske 1850-1920?

Då vet du inte så mycket om andra världskriget. Men det är helt ok, för det är inte alla som är intresserade av det kriget.

Slaget vid Kursk, nästan 3 miljoner soldater deltog. Om det inte är stort nog för dig, då finns det ingen tidsepok som fungerar för dig.

"Slagen" som Kursk och el-Alamein i andra världskriget var ju snarare operationer över flera dagar/veckor och passar inte riktigt till endagsfältslag-stilen som total-war brukar köra på.
On-topic tror jag nog att 30-årigakriget skulle vara den bästa nästa tidseran för Total War.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Inaktiv

Dom som vill ha WW1 och WW2 förstår jag mig inte på, känns som all TW känsla skulle försvinna om det vart såpass "modern" tid.

Men ett bra spel är ett bra spel, jag ser gärna att jag bevisas ha fel av creative assembly, men jag tror verkligen inte att WW1 och 2 skulle fungera bra i en total war miljö.

Personligen hoppas jag på ett Rome 2!

Inaktiv

Eftersom vi hade Shogun 2 nyligen tror jag inte det blir Rome 2 direkt efter, det kommer lite längre fram. Istället blir nästa spel något nytt.

Medlem
Skrivet av furuliden:
Skrivet av Thane:

Dinosaur var ju förra årets aprilskämt

Tror och hoppas på ett Rome 2, det är ju ändå det spelet som verkligen gjorde att folk fick upp ögonen för total war.

Ett total war under 1900-talet känns ganska avlägset. Det fanns inte några riktigt stora armé slag under förra århundradet. Ja, WW1 skulle kunna fungera men det känns inte riktigt total war. Kanske 1850-1920?

Då vet du inte så mycket om andra världskriget. Men det är helt ok, för det är inte alla som är intresserade av det kriget.

Slaget vid Kursk, nästan 3 miljoner soldater deltog. Om det inte är stort nog för dig, då finns det ingen tidsepok som fungerar för dig.

Lär dig skillnaden på slag och operation. Under Operation Zitadelle deltog som du sa närmare tre miljoner soldater. Men under ett tidsspann på lite mer än två månader. Så alla sattes inte in samtidigt.

Men det var inte det jag menade med vad jag skrev. Under WW1 och WW2 använde man sig av mycket infanteri som var indelat i kompanier, plutoner mm. Dessa slogs inte på samma sätt som i tidigare tidsperioder, i en stor klunga. Utan mer utspritt och mestadels i korta strider. Detta skulle inte passa i ett total war-spel.

Medlem

Amerikanska inbördeskriget känns inte helt otippat.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Det är ganska lätt att absorbera hat om man inte hoppas på Rome 2.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Amerikanska inbördeskriget känns inte helt otippat.

Finns redan i Empire total war.

Är det bara jag eller skulle ett Rome II: Total war göra att man seriöst tjöt av glädje? Riktigt älskar antiken och samtidigt var Rome Total war ett klockrent spel?

För att inte snacka om att det skulle gå stick i stäv med filosofin som Creative Assembly haft de senaste åren när studion har stundom gjort "remakes" på gamla godingar? Tex. Total war: shogun 2, Medieval 2:total war?

Medlem

Så länge det är bättre optimerat än de övriga TW spelen. Gillar själva gameplayn, men de är så otroligt dåligt kodadade, både Shogun 2 och Empire var ett helvete med konstant krashande och frys, tearing etc. trots high end pc.

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av skauninG:

Amerikanska inbördeskriget känns inte helt otippat.

Finns redan i Empire total war.

Vad pratar du om? Det gör det ju inte alls.

I Empire: Total war är det Amerikanska revolutionen inte inbördeskriget. Det är 100 år mellan de krigen.

I vilket fall, skulle bli otroligt besviken om det blev amerikanska inbördeskriget, är så trött på amerikansk historia.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av skauninG:

Amerikanska inbördeskriget känns inte helt otippat.

Finns redan i Empire total war.

Vad pratar du om? Det gör det ju inte alls.

I Empire: Total war är det Amerikanska revolutionen inte inbördeskriget. Det är 100 år mellan de krigen.

I vilket fall, skulle bli otroligt besviken om det blev amerikanska inbördeskriget, är så trött på amerikansk historia.

Fel av mig.. Trodde du sa revolutionen.. My bad -_-.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av skauninG:

Amerikanska inbördeskriget känns inte helt otippat.

Finns redan i Empire total war.

Vad pratar du om? Det gör det ju inte alls.

I Empire: Total war är det Amerikanska revolutionen inte inbördeskriget. Det är 100 år mellan de krigen.

I vilket fall, skulle bli otroligt besviken om det blev amerikanska inbördeskriget, är så trött på amerikansk historia.

Fel av mig.. Trodde du sa revolutionen.. My bad -_-.

Medlem

Rome 2 vore nice och även typ Bismarck: Total War


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Skulle också gissa på Amerikanska inbördeskriget, finns många nyheter i sista Shogun-expantionen som t.ex. järnvägar som skulle kunna vara med, och att det var 150-års jubileum förra året.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Så länge det är bättre optimerat än de övriga TW spelen. Gillar själva gameplayn, men de är så otroligt dåligt kodadade, både Shogun 2 och Empire var ett helvete med konstant krashande och frys, tearing etc. trots high end pc.

Det är snarare dålig optimering. Med så sjukt många kombinationer av datordelar är det förståeligt att det inte är helt lätt att få rätt på allt. Dålig kodning finns la också, men det är mest AIn jag tycker är sämst, den har dock förbättrats under årens gång. Sen har vi ju också nätkoden eller vad man ska säga för multiplayer kampanjen, helt värdelöst att starta när det syncar ur efter 15-30 turns och man får börja om.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Rome TW och Medieval 2 TW är dom bästa i serien enligt mig, hoppas verkligen att dom kollar mer på dom en på dom nyare, nu när nästa spel är på gång.

Medlem
Skrivet av skauninG:
Skrivet av raefzm88:

Så länge det är bättre optimerat än de övriga TW spelen. Gillar själva gameplayn, men de är så otroligt dåligt kodadade, både Shogun 2 och Empire var ett helvete med konstant krashande och frys, tearing etc. trots high end pc.

Det är snarare dålig optimering. Med så sjukt många kombinationer av datordelar är det förståeligt att det inte är helt lätt att få rätt på allt. Dålig kodning finns la också, men det är mest AIn jag tycker är sämst, den har dock förbättrats under årens gång. Sen har vi ju också nätkoden eller vad man ska säga för multiplayer kampanjen, helt värdelöst att starta när det syncar ur efter 15-30 turns och man får börja om.

Dålig optimering och kodning ja, precis som jag skrev. Konstant lagg, frys, shuttering, screen tearing, korrupta sparfiler och mycket mer. Jag har i princip haft samtliga fel man kan ha i ett spel, när jag lirat TW: Empire. Lyckades dock sätta 250h innan jag tröttnade helt. Synd, då spelet erbjuder mer än det dubbla.

AIn är också totalt värdelös i både TW: Empire och TW: Shogun 2 (ett exempel från Empire; där jagade _1_ dansk soldat 70 av mina ryssar ._. Trading har heller aldrig fungerat som det ska. Startar ett nytt full game, lirar som Sverige denna gång. Det första som sker är en förfrågning utav "Barbarian State" , dvs någon liten ö med vilda araber utanför nordafrikas kust. Dessa herrar vill att jag ger dem 100.000 gold (har för mig att man startar med mindre än hälften utav det) annars skulle de förklara krig. ... Jaha?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av skauninG:
Skrivet av raefzm88:

Så länge det är bättre optimerat än de övriga TW spelen. Gillar själva gameplayn, men de är så otroligt dåligt kodadade, både Shogun 2 och Empire var ett helvete med konstant krashande och frys, tearing etc. trots high end pc.

Det är snarare dålig optimering. Med så sjukt många kombinationer av datordelar är det förståeligt att det inte är helt lätt att få rätt på allt. Dålig kodning finns la också, men det är mest AIn jag tycker är sämst, den har dock förbättrats under årens gång. Sen har vi ju också nätkoden eller vad man ska säga för multiplayer kampanjen, helt värdelöst att starta när det syncar ur efter 15-30 turns och man får börja om.

Dålig optimering och kodning ja, precis som jag skrev. Konstant lagg, frys, shuttering, screen tearing, korrupta sparfiler och mycket mer. Jag har i princip haft samtliga fel man kan ha i ett spel, när jag lirat TW: Empire. Lyckades dock sätta 250h innan jag tröttnade helt. Synd, då spelet erbjuder mer än det dubbla.

AIn är också totalt värdelös i både TW: Empire och TW: Shogun 2 (ett exempel från Empire; där jagade _1_ dansk soldat 70 av mina ryssar ._. Trading har heller aldrig fungerat som det ska. Startar ett nytt full game, lirar som Sverige denna gång. Det första som sker är en förfrågning utav "Barbarian State" , dvs någon liten ö med vilda araber utanför nordafrikas kust. Dessa herrar vill att jag ger dem 100.000 gold (har för mig att man startar med mindre än hälften utav det) annars skulle de förklara krig. ... Jaha?

säger inte att det är bäst, men darthmod hjälper iaf lite i dessa scenarior, jag upplever ai att vara bättre både på kartan och i strid

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av skauninG:
Skrivet av raefzm88:

Så länge det är bättre optimerat än de övriga TW spelen. Gillar själva gameplayn, men de är så otroligt dåligt kodadade, både Shogun 2 och Empire var ett helvete med konstant krashande och frys, tearing etc. trots high end pc.

Det är snarare dålig optimering. Med så sjukt många kombinationer av datordelar är det förståeligt att det inte är helt lätt att få rätt på allt. Dålig kodning finns la också, men det är mest AIn jag tycker är sämst, den har dock förbättrats under årens gång. Sen har vi ju också nätkoden eller vad man ska säga för multiplayer kampanjen, helt värdelöst att starta när det syncar ur efter 15-30 turns och man får börja om.

Dålig optimering och kodning ja, precis som jag skrev. Konstant lagg, frys, shuttering, screen tearing, korrupta sparfiler och mycket mer. Jag har i princip haft samtliga fel man kan ha i ett spel, när jag lirat TW: Empire. Lyckades dock sätta 250h innan jag tröttnade helt. Synd, då spelet erbjuder mer än det dubbla.

AIn är också totalt värdelös i både TW: Empire och TW: Shogun 2 (ett exempel från Empire; där jagade _1_ dansk soldat 70 av mina ryssar ._. Trading har heller aldrig fungerat som det ska. Startar ett nytt full game, lirar som Sverige denna gång. Det första som sker är en förfrågning utav "Barbarian State" , dvs någon liten ö med vilda araber utanför nordafrikas kust. Dessa herrar vill att jag ger dem 100.000 gold (har för mig att man startar med mindre än hälften utav det) annars skulle de förklara krig. ... Jaha?

Anfall och erövra Kör en Veni vidi Vici runda.

123
Skriv svar