UFC-utvecklarna gör fotbollspel med halvnakna tjejer

Robot
UFC-utvecklarna gör fotbollspel med halvnakna tjejer

Amerikansk fotboll med damer i underkläder är vad Yuke's kommer ägna sig åt i framtiden. Lingerie Football Leagues målgrupp på män i 18-34-årsåldern "överensstämmer" med spelpubliken, hävdas det.

#ufc, #yukes, #thq


Medlem
UFC-utvecklarna gör fotbollspel med halvnakna tjejer

What.

Medlem

Nog är det typiskt att det alltid finns Lingerie Football men aldrig Men's Underwear Football. Jag undrar vad det beror på..

Medlem
Medlem

Spel för omogna 12 åringar någon


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jaja, vad säger man. Snygga kvinnor i underkläder har jag inget emot men det är tragiskt att det ska krävas för att kvinnor ska få någon uppmärksamhet som atleter.
Finns det ens en liga för kvinnor att spela "vanlig" football?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

sigh i'l go get the shotgun so we can put this poor studio to rest


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Nog är det typiskt att det alltid finns Lingerie Football men aldrig Men's Underwear Football. Jag undrar vad det beror på..

Besviken?? XD

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jaja, vad säger man. Snygga kvinnor i underkläder har jag inget emot men det är tragiskt att det ska krävas för att kvinnor ska få någon uppmärksamhet som atleter.
Finns det ens en liga för kvinnor att spela "vanlig" football?

http://en.wikipedia.org/wiki/Women's_American_football
Ja.

Det är väl inget som krävs för att kvinnor ska få uppmärksamhet inom sportvärlden för övrigt. Oerhört dumt uttalande.

Medlem

HAHAHA Är det Uwe Boll som finansierar? ^^
Måste dock älska debatten om sexism. Folk blir så härligt upprörda.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

HAHAHA Är det Uwe Boll som finansierar? ^^
Måste dock älska debatten om sexism. Folk blir så härligt upprörda.

Upprörd.. nej bara ledsen av se ett patetiskt spel..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Medlem

inte ens lättklädda kvinnor kan göra sport-spel spelbara

Medlem

Jag som precis hade börjat bygga upp mitt förtroende för spelindustrin igen.......Tillbaka i början

Älskar hur alla förutsätter att lättklädda tjejer inte kan tänka själva eftersom de ställer upp på en sådan här sexistisk grej.

Det, om något, är sexistiskt.
Hur är det förresten om en tjej tittar på detta? Eller anser "ni" att det bara är killar som kollar på lättklädda tjejer? Tar ni ingen hänsyn till dom homosexuella?

Att anspela på sex är förresten något syndigt, men våld är helt ok att glorifiera när man recenserar spel. Yay, antar att det är amerikansk dubbelmoral som eftersträvas?

Medlem

följt denna sporten i flera år ju =p

Medlem
Skrivet av chopper:

Spel för omogna 12 åringar någon

Tack för mina minus.
Visar bara att min text stämmer...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Friday Night Blueballs

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Lågvattenmärken som missfärgar älskas av barn som gillar patina.

Och plus: SEBASTIAN!!!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag ser faktiskt inte att det skulle vara sexistiskt med lättklädda tjejer som spelar fotboll.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexism

Diskriminering? Nä.
Förtryck? Nä
Utnyttjande av människor enbart på grund av könstillhörighet? Diskutabelt. Många andra former av sport/underhållning faller inom den ramen också.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Håller med soulles, men det är ju fan patetiskt att dom tror att detta ska locka spelare!

Medlem

I have seen the future och om Grip recenserar det här spelet kommer vi slå kommentar-rekord

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Älskar hur alla förutsätter att lättklädda tjejer inte kan tänka själva eftersom de ställer upp på en sådan här sexistisk grej.

Det, om något, är sexistiskt.
Hur är det förresten om en tjej tittar på detta? Eller anser "ni" att det bara är killar som kollar på lättklädda tjejer? Tar ni ingen hänsyn till dom homosexuella?

Att anspela på sex är förresten något syndigt, men våld är helt ok att glorifiera när man recenserar spel. Yay, antar att det är amerikansk dubbelmoral som eftersträvas?

Nåja, nu ska vi inte köra på dubbel bestraffning och hata på tjejerna som är med utan hata på strukturen som ligger i grunden!

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Soulless:

Jaja, vad säger man. Snygga kvinnor i underkläder har jag inget emot men det är tragiskt att det ska krävas för att kvinnor ska få någon uppmärksamhet som atleter.
Finns det ens en liga för kvinnor att spela "vanlig" football?

http://en.wikipedia.org/wiki/Women's_American_football
Ja.

Det är väl inget som krävs för att kvinnor ska få uppmärksamhet inom sportvärlden för övrigt. Oerhört dumt uttalande.

"för övrigt" ja.
Men amerikansk fotboll för damer är inget man hör om någonsin, knappt ens i USA, men LFL hittar sig fram iaf.
Kan ju iof kanske va så att fullkontaktfootball för kvinnor är rätt nytt?
Annars har ju kvinnor fått nöja sig med flagfootball och softball till skillnad från sina manliga kollegor.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

FZ har väl en recensent som är redo att ta tag i detta (lollipop)

Medlem

Åh Nej! Lättklädda tjejer! Dom där snygga tjejerna måste vara utnyttjade på något sätt. Fort, till feminist-grottan! Här behövs genus-hjärntvätt!

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Soulless:

Jaja, vad säger man. Snygga kvinnor i underkläder har jag inget emot men det är tragiskt att det ska krävas för att kvinnor ska få någon uppmärksamhet som atleter.
Finns det ens en liga för kvinnor att spela "vanlig" football?

http://en.wikipedia.org/wiki/Women's_American_football
Ja.

Det är väl inget som krävs för att kvinnor ska få uppmärksamhet inom sportvärlden för övrigt. Oerhört dumt uttalande.

"för övrigt" ja.
Men amerikansk fotboll för damer är inget man hör om någonsin, knappt ens i USA, men LFL hittar sig fram iaf.
Kan ju iof kanske va så att fullkontaktfootball för kvinnor är rätt nytt?
Annars har ju kvinnor fått nöja sig med flagfootball och softball till skillnad från sina manliga kollegor.

Det kan ju vara så att mängden kvinnor som vill och kan spela på samma nivå är ganska liten och därför inte tillräcklig för att utgöra en hel nfl-koncern.

Det är ju ganska uppenbart att LFL får press. Det skulle en liga bestående av manliga fotomodeller som spelar utan tröjor också få av kvinnor.
De spelar dock väldigt kasst så det är mera "Vart kan vi placera våra modeller?" och mindre "Vart ska vi hitta modeller till ett fotbollslag?", om det låter vettigt (förmodligen inte).

Medlem

Är det bara jag som tycker det är mer ett genrellt påhopp på begreppet sport, snarare än en sexisitisk skitgrej?

Är Chippendales sport?

2 cent ang. jämställdhetadebatten - vill kvinnor spela american footboll (eller vilken annan sport som helt för den delen) så är de välkomna. Precis som jag inte måste se eller bry mig om skiten.

12
Skriv svar