Videoredigering? Vad behöver man?

Inaktiv
Videoredigering? Vad behöver man?

Tjoo.
So, jag undrar exakt vad man behöver för att spela in videos på en xbox, och ett bra program för att redigera videorna. Och det ska inte vara Windows movie maker. Skriv nån hemsida som säljer sånt. Helst en svensk !! Det måste inte vara uberbra kvalite men ändå så att den är bra.
Tack för svar i förhand!
Peace MF:s

Medlem

du behöver ett capture card till xboxen för att recorda videos ( men jag har noll koll på sådant) sedan förslår jag ett videoprogram som heter adobe after effects.

Det finns andre videoredigeringsprogram, det beror på vad det är för filtyp du kommer att jobba med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Använder Hauppauge HD PVR för att spela in PS3, Xbox 360. Använde tidigare Dazzel med den hade inte den kvalite som jag önskade.

Här är en test uppladdning som jag har gjort för PS3, saknar komponent sladd till 360.

Använder CyberLink PowerDirector och Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0 för redigering.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Antingen en dazzle eller Hauppauge HD Pvr för att spela in. Sen är Sony vegas pro 8/9 de bästa för att enkelt redigera och klippa filmer. För lite för avancerat finns adobe after effects cs4 och Max 3D för 3D effekter, men gissar på att du är ny och då är sony vegas de bästa!:) lycka till

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Använder Hauppauge HD PVR för att spela in PS3, Xbox 360. Använde tidigare Dazzel med den hade inte den kvalite som jag önskade.

Här är en test uppladdning som jag har gjort för PS3, saknar komponent sladd till 360.

Använder CyberLink PowerDirector och Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0 för redigering.

Blev ju riktigt fin kvalisort.


signatur
1
Skriv svar