Medlem
Nya Xbox 360

Attans också, jag som skulle låta bli...
Nu faller man på tråden och kommer byta ut den nuvarande mot den nya.

Phew, efter att ha sett hela 360-showen, så är jag helsåld.
Blir lätt nya maskinen och en Kinect.

Nåja, vad är väl den nya 360..? Den kan vara dötyst och mindre och alldeles... alldeles underbar!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Helsåld? Själv tycker jag det var den sämsta presentation jag sett i E3. Kinect visade bara samma skitspel som Wii gjorde när den var ny. Dom kunde ju kommit på nåt nytt dom kunde visa med Kinect. Men nepp. Samma skit.

Att jogga, träna, göra aerobics framför tvn är inget som tilltalar mig. Sånt gör jag hellre ute. I verkligheten.

Medlem

Kinect är ett skämt. Precis som Wii och Move.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hehe, efter att man relativt nyligen inskaffade en ny Elite så är även jag såld på den ny designade Xboxen. Att den ska vara tyst som en mus gör bara saken bättre samt att de äntligen skickat in ett trådlöst nätvekskort tillhör också de sakerna jag gillar skarpt.

Får väl hoppas att Game,Gamestop och allt vad de heter trixar till någon bra deal där man kan byta in sin "gamla" mot den nya.

Medlem
Skrivet av swyzak:

Hehe, efter att man relativt nyligen inskaffade en ny Elite så är även jag såld på den ny designade Xboxen. Att den ska vara tyst som en mus gör bara saken bättre samt att de äntligen skickat in ett trådlöst nätvekskort tillhör också de sakerna jag gillar skarpt.

Får väl hoppas att Game,Gamestop och allt vad de heter trixar till någon bra deal där man kan byta in sin "gamla" mot den nya.

Jo Gamestop och Game brukar ju göra sånt när nya modeller dyker upp,
själv så köpte man Xbox 360 super Elite för ett litet tag sen, den med 250 gigs hd.

Byter helt klart in den mot den nya, så slipper jag instalera spel längre för att slippa höra 360n´s brum och brus.

Medlem

Vad sitter det för grafikkort i den nya xboxen?

Den nya generationens konsoler kommer ut 2012, så har man en xbob360 nu så lönar det sig ju knappast att köpa en uppgraderad version före nya generationen kommer.

Medlem
Skrivet av landahl:

Vad sitter det för grafikkort i den nya xboxen?

.

Vad man har fått veta så är det stort sett samma grejer i den uppfräshade lådan som i den gamla. Ingen hårdvara som blivigt uppdaterat till någon fördel för bättre grafik.

Det jag kan tänka mig är att de bara fixat till den hårdvara som redan finns. Må hända att de bytt ut någon/några sak/saker för att det ska kylas bättre men det är nog allt.

Edit:

Det ska inte behövas någon extern strömenhet till Kinect om man har den nya lådan som det gör med våra lådor vi har nu.

Medlem
Skrivet av landahl:

Den nya generationens konsoler kommer ut 2012,

Du låter övertygad. Skulle vilja se en källa på det. Jag tror att 360 och PS3 lever längre än så.

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av landahl:

Den nya generationens konsoler kommer ut 2012,

Du låter övertygad. Skulle vilja se en källa på det. Jag tror att 360 och PS3 lever längre än så.

Kolla -->

http://www.gamespot.com/news/6234558.html

http://www.shacknews.com/onearticle.x/56892

8)

Medlem

Nya konsoler 2012 ?

Det har jag väldigt svårt att tro på efter allt vad man sett under E3 denna vecka. Det finns så mycket mer att göra med dagens 360,Ps3 och Wii så det räcker och blir över.

Även den grafiska biten räcker nog ett tag till, må hända att den ser lite gammal ut när vi når 2012 men att det skulle komma ut en ny generation då - Det tror jag knappast. Även de artiklar du visade är daterade 2008 & 2009 och efter dem så har det inte varit så värst mycket prat om att kasta ut någon ny konsol då den större konsument delen är helt klart nöjd än så länge med vad vi får ut av dem.

Det är ju klart man har väl haft fel förut och detta är bara spekulationer ifrån min sida. Den som lever får väl se.

Medlem
Skrivet av landahl:

..

Spekulationer från en spelsite, postat 2008. Ubisoft kommenterar jag inte äns.

Medlem

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/new360/_DSC4540.jpg

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/new360/_DSC4543.jpg

Sådär ser den ut inombords iaf, något bättre kylning verkar det som, samt att de lagt cpu/gpu på samma yta.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag tror att nästa konsol generation släpps beror mycket på hur lyckat Kinect (Natal) och Sony Move blir. Om det dock blir misslyckande så tror jag tidigaste år 2012. But who knows?


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Inaktiv

Kommer man att kunna spela sina gamla 360 spel då den nya lådan?

Det är betydligt tystare, sägs det, sedan är det med det trådlösa som är gott...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av DH12:

Kommer man att kunna spela sina gamla 360 spel då den nya lådan?

Skämtar du? Det är bara en ny version av xboxen inte en helt ny console.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av DH12:

Kommer man att kunna spela sina gamla 360 spel då den nya lådan?

Skämtar du? Det är bara en ny version av xboxen inte en helt ny console.

Okej. Så bra

e: tänkte inte på att det bara var en uppdatering eftersom den fortfarande heter "Xbox 360". My bad :/

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är betydligt tystare, sägs det, sedan är det med det trådlösa som är gott...

Och inbyggt Kinect. Så man får lite extra för samma valuta


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av walter_iego:

Det är betydligt tystare, sägs det, sedan är det med det trådlösa som är gott...

Och inbyggt Kinect. Så man får lite extra för samma valuta

Den har INTE inbygd Kinect, den har däremot en speciell port att koppla in Kinect i så du slipper använda den medföljande externa strömförsörjningen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Någon som har sett något erbjudande från någon firma om man kan byta in sin gamla och få Slimen ?

Medlem

Gjorde en förbokning på cdon.se på deras betala i höst kampanj för nån vecka sedan. Precis sålt PS3an och min Xbox 360 fick RROD och efter lagningen av mig så fungerade den ca, 30 spel timmar tills de vart dags igen. Så detta passade perfekt för min del.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Det är bara det att allt i den nya lådan kunde de väl komma på innan?


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jag är super nöjd med min slim än så länge.
Tystare, större h-disk (så man kan installera spelen och sänka ljudnivån yttligare), mindre strömförbrukning, HDMI(ja min gamla hade ej de) samt att den är snyggare och passar perfekt ihop med övrig mediautrustning här i hemmet.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Den är bra, köp om ni inte har något samvete som jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Min bror skaffade en "slim" (vilket den ej är ) Han är missnöjd.

Den är varmare än den "gamla" x-lådan och inte lite heller.

Har själv inga planer att byta ut min Elite. Men man ska inte lita på att den är "bättre" än den förra modellen. Vissa förbättringar, visst. Men ej tillräckligt för att köpa en ny konsol för annat chassi, mindre (några 2-3 centimeter) och få en stekplatta/konsol för några tusen.

Jag skriver inte detta för att prata smuts om "slim", men allt är inte bättre för att det är ny model.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Min bror skaffade en "slim" (vilket den ej är ) Han är missnöjd.

Den är varmare än den "gamla" x-lådan och inte lite heller.

Har själv inga planer att byta ut min Elite. Men man ska inte lita på att den är "bättre" än den förra modellen. Vissa förbättringar, visst. Men ej tillräckligt för att köpa en ny konsol för annat chassi, mindre (några 2-3 centimeter) och få en stekplatta/konsol för några tusen.

Jag skriver inte detta för att prata smuts om "slim", men allt är inte bättre för att det är ny model.

Håller med dig för fullt, är hur varm som helst efter någon timmes spelande..
Dessutom låter den inte alls långt ifrån lika mycket som min gamla, förstår inte hur folk säger att den är så tyst
Nån som tror att det är nått fel på mitt xbox?
Aja, när man installerat spelen på xboxet låter den ju inte alls mycket.. får väll nöja mig med det.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Locktail:

Min bror skaffade en "slim" (vilket den ej är ) Han är missnöjd.

Den är varmare än den "gamla" x-lådan och inte lite heller.

Har själv inga planer att byta ut min Elite. Men man ska inte lita på att den är "bättre" än den förra modellen. Vissa förbättringar, visst. Men ej tillräckligt för att köpa en ny konsol för annat chassi, mindre (några 2-3 centimeter) och få en stekplatta/konsol för några tusen.

Jag skriver inte detta för att prata smuts om "slim", men allt är inte bättre för att det är ny model.

Håller med dig för fullt, är hur varm som helst efter någon timmes spelande..
Dessutom låter den inte alls långt ifrån lika mycket som min gamla, förstår inte hur folk säger att den är så tyst
Nån som tror att det är nått fel på mitt xbox?
Aja, när man installerat spelen på xboxet låter den ju inte alls mycket.. får väll nöja mig med det.

Är inte missnöjd med min nya 360 (kan väl vara nån förnekelse fas, vad vet jag) men jag kan hålla med om att den blir lite varmare vid fläkten men inget jag brytt mig om än så länge. Sen vad gäller ljudnivån är den ju något tystare än min gamla kryss låda, Då och då händer det att när fläkten sätter igång så ökar ljudnivån ganska markant men det är återigen inget jag lider av.
Annat än det så är jag faktiskt riktigt nöjd, och känner inte att jag ångrat mig ännu ^^

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Locktail:

Min bror skaffade en "slim" (vilket den ej är ) Han är missnöjd.

Den är varmare än den "gamla" x-lådan och inte lite heller.

Har själv inga planer att byta ut min Elite. Men man ska inte lita på att den är "bättre" än den förra modellen. Vissa förbättringar, visst. Men ej tillräckligt för att köpa en ny konsol för annat chassi, mindre (några 2-3 centimeter) och få en stekplatta/konsol för några tusen.

Jag skriver inte detta för att prata smuts om "slim", men allt är inte bättre för att det är ny model.

Håller med dig för fullt, är hur varm som helst efter någon timmes spelande..
Dessutom låter den inte alls långt ifrån lika mycket som min gamla, förstår inte hur folk säger att den är så tyst
Nån som tror att det är nått fel på mitt xbox?
Aja, när man installerat spelen på xboxet låter den ju inte alls mycket.. får väll nöja mig med det.

Är inte missnöjd med min nya 360 (kan väl vara nån förnekelse fas, vad vet jag) men jag kan hålla med om att den blir lite varmare vid fläkten men inget jag brytt mig om än så länge. Sen vad gäller ljudnivån är den ju något tystare än min gamla kryss låda, Då och då händer det att när fläkten sätter igång så ökar ljudnivån ganska markant men det är återigen inget jag lider av.
Annat än det så är jag faktiskt riktigt nöjd, och känner inte att jag ångrat mig ännu ^^

Medlem
Skrivet av Fargo:

Helsåld? Själv tycker jag det var den sämsta presentation jag sett i E3. Kinect visade bara samma skitspel som Wii gjorde när den var ny. Dom kunde ju kommit på nåt nytt dom kunde visa med Kinect. Men nepp. Samma skit.

Att jogga, träna, göra aerobics framför tvn är inget som tilltalar mig. Sånt gör jag hellre ute. I verkligheten.

Nja, att dom släppte en slimmad Xbox var ju en rätt så stor överaskning,

och dom visade ju också fler spel än träningsspel för Kinect, bilspel visades ju upp också,

och självklart är ju detta inget speciellt upphetsande eftersom Wii har dylikt sedan flera år tillbaks,

ps3 ans move kommer inte bli nån ögonbrynshöjare heller,
för det kommer bli samma sak där,
sportspel, fps spel medmera , dylikt har funnits på Wii i flera år.

Det enda som är positivt är ju då att grafiken för sony och ms´s maskiner lär höja underhållningsvärdet en del.

12
Skriv svar