Kan inte köpa från xbox market.

Medlem
Kan inte köpa från xbox market.

Jag har visa och skriver in kort nummer och allt, kortet är öppet och inte låst. Jag trycker köp men då kommer det om en ruta som säger typ "cant authorize". Jag har läst om att man måste aktivera verified by visa, men jag har köpt på andra ställen med verified by visa och det funkar. jag har kontaktat xbox support men de har inte svarat.

Någon som kan lösa problemet?

Edit: Jag provade tre gånger, det gick inte, kollade på mitt bankkonto, de hade dragit 30 kr; 10 kr per försök för kredit köpt som aldrig gjorts. VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DE JÄVLA SCAMMERSerna!

Inaktiv

,Du måste ha verified by visa. Det enfördes under förra månaden. Du måste ha en internetbank och sedan aktivera "verified by visa" under tjänster.

Nu mer behöver man "verified by visa" för att kunna köpa på nätet överhuvudtaget.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Spassy:

Jag har visa och skriver in kort nummer och allt, kortet är öppet och inte låst. Jag trycker köp men då kommer det om en ruta som säger typ "cant authorize". Jag har läst om att man måste aktivera verified by visa, men jag har köpt på andra ställen med verified by visa och det funkar. jag har kontaktat xbox support men de har inte svarat.

Någon som kan lösa problemet?

Edit: Jag provade tre gånger, det gick inte, kollade på mitt bankkonto, de hade dragit 30 kr; 10 kr per försök för kredit köpt som aldrig gjorts. VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DE JÄVLA SCAMMERSerna!

Den där avgiften på 10 kr per försök, det är ju din bank som tar den avgiften.
Och du har nog fyllt i nån uppgift fel om ditt kort,

mitt Visa kort går det bra att köp med.

Och jovisst är dom scammers, bankerna alltså.

Medlem

Men på handelsbanken finns det ingen kategori tjänster och det finns ingenstanns man kan sätta på verified by visa.

Inaktiv

Jag vet inte hur det är på andra banker men jag har swedbank.
Jag bara loggar in på min internetbank och ansluter kortet till verified by visa och sen funkar det bra igen.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av ZimSim:

Den där avgiften på 10 kr per försök, det är ju din bank som tar den avgiften.

Och jovisst är dom scammers, bankerna alltså.

Så kostar det 10 kronor extra varje gång man ska handla med kort på internet nu eller drar dom bara det om det är något fel?

Medlem
Skrivet av Znakee:
Skrivet av ZimSim:

Den där avgiften på 10 kr per försök, det är ju din bank som tar den avgiften.

Och jovisst är dom scammers, bankerna alltså.

Så kostar det 10 kronor extra varje gång man ska handla med kort på internet nu eller drar dom bara det om det är något fel?

När du matar in dina kortuppgifter första gången så gör xbox live-tjänsten ett testköp för att verifiera kontouppgifterna (10kr). Detta bör försvinna inom ett fåtal dagar då banken inte får in någon faktisk debitering från Microsoft.

Jag har ett "internetkort" hos Nordea. Dvs. ett virituellt kort som bara existerar på banken och inte i fysisk form. Var gång som jag ska betala loggar jag in på banken och godkänner debitering.

När jag skulle lägga till dessa uppgifter på Live-marketplace så lyckades jag inte genomföra köpet.

Det berodde på att först när jag la in uppgifterna så gjorde den ett testköp. Sedan blokerar banken flera köp. Så när jag sedan klickade på köp så var kortet blokerat.

Det jag fick göra var att aktivera kortet. Skriva in uppgifterna. Aktivera igen och sedan genomföra köpet. Nu fungerar allt klockrent.

Vet inte om detta var en bra förklaring på vad som händer, men jag gjorde ett försök


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag hade samma problem. Ringde min bank och kollade hur man fixade "Verified by Visa".

1
Skriv svar