Alan Wake redan ute?

Medlem
Alan Wake redan ute?

Beställde Alan Wake via Elgiganten för nån dag sen och blev lite förvånad när jag fick mail idag om att ett brev var skickat till mig från Elgiganten, kom hem och där låg Alan Wake på dörrmattan.

Det släpps väl först om 7 dagar eller har de flyttar release igen?

Har inte hunnit spela det ännu.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Du tillhör de lyckliga jäklarna som har bokat spelet hos Elgiganten. ^^ Spelets release har inte ändrats, utan det är Elgiganten som har skickat iväg spelen tidigare. Det brukar dom göra.

Fan att man inte har tänkt på det och bokade spelet tidigare. Gjorde det idag först. Hoppas på att man får hem den innan nästa fredag iaf.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hade jag ingen aning om. Såg bara att spelet var billigast hos Siba och Elgiganten och jag fick Fable 2 Classic snabbt och billigt via Elgiganten så jag köpte där.

Inte hunnit så långt men om man förväntar sig något helt revolutionerande blir man nog lite besviken. Gillar man Max Payne-spelen och är sugen på skräck med tydliga Stephen King-vibbar blir man nog inte besviken.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Richard:

om man förväntar sig något helt revolutionerande blir man nog lite besviken.

Vore bara korkat att tro att Alan Wake skulle vara revolutionerande. Jag förväntar mig bara att Alan Wake är ett spel med lite utmaning, skön atmosfär och har en filmisk känsla.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Richard:

om man förväntar sig något helt revolutionerande blir man nog lite besviken.

Vore bara korkat att tro att Alan Wake skulle vara revolutionerande. Jag förväntar mig bara att Alan Wake är ett spel med lite utmaning, skön atmosfär och har en filmisk känsla.

Tycker ofta spelare och kritiker hakar på speltillverkade när de berättar om kommande spel och lurar sig själva.

Det jag spelat är väldigt bra och är man ute efter atmosfär och filmkänsla är det helt rätt.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Richard:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Richard:

om man förväntar sig något helt revolutionerande blir man nog lite besviken.

Vore bara korkat att tro att Alan Wake skulle vara revolutionerande. Jag förväntar mig bara att Alan Wake är ett spel med lite utmaning, skön atmosfär och har en filmisk känsla.

Tycker ofta spelare och kritiker hakar på speltillverkade när de berättar om kommande spel och lurar sig själva.

Det jag spelat är väldigt bra och är man ute efter atmosfär och filmkänsla är det helt rätt.

Kanon!
Skriv en liten recension när du har klarat spelet om du har tid. ^^


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Även om jag har en veckas försprång är det säkert många som hinner klara det innan mig. Har väldigt lite speltid/vecka. Klarat 2 kapitel nu iaf.

Jag säger inte att det är som de spelen jag nämner men jag får samma känsla som i System Shock 2 och Silent Hill 2: man nästan önskar att att de tar död på en så att spänningen får släppa en liten stund. När man ser ett skjul med fungerande belysning vill man bara ge järnet mot det och hoppas att man inte får en yxa i nacken på vägen. Remedy har dessutom tagit sin berättarteknik från Max Payne-spelen och förfinat den. Inga serierutor dock men det hade nog inte funkat riktigt denna gången.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Richard:

Jag säger inte att det är som de spelen jag nämner men jag får samma känsla som i System Shock 2 och Silent Hill 2: man nästan önskar att att de tar död på en så att spänningen får släppa en liten stund. När man ser ett skjul med fungerande belysning vill man bara ge järnet mot det och hoppas att man inte får en yxa i nacken på vägen. Remedy har dessutom tagit sin berättarteknik från Max Payne-spelen och förfinat den. Inga serierutor dock men det hade nog inte funkat riktigt denna gången.

Låter jäääkligt bra det där. Bara att du nämner System Shock 2 när du beskriver känslan säger allt. Givet köp, och ännu mera "hoppas jag vinner tävlingen"! ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Beställer spelet nu och hoppas på att få det innan fredag ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Samma här!
Fick mitt förra fre!
Tror dom gjort nåt fel och skickat
en vecka för tidigt eller nåt.
Stod när jag beställt att dom förvänta sig
att ha artiklen inne den 10 maj.

Nå ja, klara det idag!
Tyvärr inte så långt, men det
är ganska bra spel ändå.

Medlem

Fick mitt idag


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Dom har inte tänkt släppa alan wake till pc va??


signatur

- For those about to rock, we salute you! - AC/DC

Medlem
Skrivet av SkillZonE:

Dom har inte tänkt släppa alan wake till pc va??

I början var det tänkt att släppa en PC version. Men dom bestämde sig för att skippa PC versionen helt av någon anledning.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Imorgon får jag mitt limited special blabla edition Alan Wake ex! WOHO! Can't wait. Hoppas nu spelet är bra. Har sett fram emot detta sen urminnes tider.

Inaktiv

Damn u folk, nu blev jag tvungen att beställa det!

1
Skriv svar