Xbox 360 köpa eller inte?

Medlem
Xbox 360 köpa eller inte?

Jag funderar på att köpa en Xbox 360 men jag undrar hur länge som dagens konsol generation kommer att hålla?

Tcksam för svar!

Ps: Jag har att välja mellan att uppgrdera datorn eller köpa en 360 vilket borde jag välja? Jag har en dual core processor, Nvidia geforce 260 och 4gig ram nu

Mvh intyala

Medlem

Jag skulle personligen välja att köpa en konsol istället för att uppgradera datorn. De flesta spelföretagen utvecklar sina spel till konsoler i första hand numera. Det är piraterna som gör att spelutvecklarna har tappat lust att skapa spel till PC. Har du en bra HD-TV så är det ännu bättre.

Nästa Xbox kommer inte att släppas inom de närmaste åren, så om du har tänkt att vänta på nästa generations konsoler så kommer du att få vänta väldigt väldigt länge.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Min dator dog i slutet av förra året och jag valde mellan xbox eller ny PC. Alltid varit PC-spelare först och främst och senaste konsolen jag ägt var en NES men jag valde ändå att inhandla en Xbox och jag är mycket nöjd. Det som avgjorde var priset och att kunna sitta i soffan och spela framför tvn istället för att sitta med krökt rygg framför datorn. Det enda jag saknar är strategispelen.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

intyala: Du kommer att kunna spela ett par år. Ingen av de stora tre konsoltillverkarna har utlyst en nästa generation-konsol än och alla tre pratar om uppgraderingar av befintlig teknik. Ok, Nintendo ryktas det om en HD-Wii men både Sony och Microsoft har investerat i rörelsekänslig teknologi.

Richard: Testa Halo Wars om du inte redan gjort det. Funkar bra, speciellt online.

Medlem

Oki tack alla jag har bestämt mig för att köpa en 360 elit från webhallen där jag får 4 spel och 2 kontroler

Medlem

Bra jobbat! Vilka spel fick du?

Medlem

Ett bra val att köpa en Xbox 360, den kommer fortsätta att leverera bra spel tills nästa generations konsoler kommer, vilket tros bli runt 2012. Du har alltså minst 2år kvar innan spelen slutar släppas till 360n.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ett bra val att köpa en Xbox 360, den kommer fortsätta att leverera bra spel tills nästa generations konsoler kommer, vilket tros bli runt 2012. Du har alltså minst 2år kvar innan spelen slutar släppas till 360n.

Så tidigt? Jag hade för mig att Microsoft nyligen har sagt att Xbox 360'n kommer att hålla i ytterligare 5 år.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av intyala:

Jag funderar på att köpa en Xbox 360 men jag undrar hur länge som dagens konsol generation kommer att hålla?

Tcksam för svar!

Ps: Jag har att välja mellan att uppgrdera datorn eller köpa en 360 vilket borde jag välja? Jag har en dual core processor, Nvidia geforce 260 och 4gig ram nu

Mvh intyala

Du har inte övervägt om ett ps3? de ligger ju på under 2500kr nu.

men om inte så hade jag tagit ett xbox, inte lönt att uppdatera en äldre dator idag, ifall man inte slänger i en i7 cpu eller liknande.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av intyala:

Jag funderar på att köpa en Xbox 360 men jag undrar hur länge som dagens konsol generation kommer att hålla?

Tcksam för svar!

Ps: Jag har att välja mellan att uppgrdera datorn eller köpa en 360 vilket borde jag välja? Jag har en dual core processor, Nvidia geforce 260 och 4gig ram nu

Mvh intyala

Du har inte övervägt om ett ps3? de ligger ju på under 2500kr nu.

men om inte så hade jag tagit ett xbox, inte lönt att uppdatera en äldre dator idag, ifall man inte slänger i en i7 cpu eller liknande.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Mahone:

Ett bra val att köpa en Xbox 360, den kommer fortsätta att leverera bra spel tills nästa generations konsoler kommer, vilket tros bli runt 2012. Du har alltså minst 2år kvar innan spelen slutar släppas till 360n.

Så tidigt? Jag hade för mig att Microsoft nyligen har sagt att Xbox 360'n kommer att hålla i ytterligare 5 år.

360 kommer säkert att hålla fram till 2015, kanske inte att det kommer släppas lika många spel, lär bli lite som med PS2, spel kommer att fortsätta släppas men bara GOTY-titlarna kommer till Xbox 720, eller vad den nu kommer heta.

Nästa generations konsoler kommer ge grafiken en enorm boost mot verkligheten. Dom kommer sätta ray tracing på kartan för hur grafik ska vara och därmed ge oss spel som kommer se ut som CGI.

1
Skriv svar