Aftonbladet: Xbox-arbetare tjänar 3kr i timmen

Medlem
Aftonbladet: Xbox-arbetare tjänar 3kr i timmen

Intressant, men hemsk, artikel om det hårda arbetet bakom Xbox-kontrollerna:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6973780.ab

Jag har inget emot att börja piratkopiera Xbox-spel nu.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

där har ni nog svaret på RROD


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Fy vad hemskt!

Skrivet av rolle90:

där har ni nog svaret på RROD

Handkontrollerna har ingenting med RROD att göra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har inget emot att börja piratkopiera Xbox-spel nu.

Shysst resonerande, är det mindre fel att piratkopiera för att microsoft anlitar en fabrik som har taskiga arbetsförhållanden? (för att göra hårdvara dessutom, har INGET med spelen att göra) *sigh*

Sen att Aftonhoran spinner rubriken som att det är Microsoft som betalar deras lön, ja det e ju bara *facepalm*

OnT:
Det här är tyvärr inget ovanligt, finns massor kläd/pryl/matproducenter runtom i världen som har liknande arbetsvillkor för sina anställda.
Vill ni undvika sånt, köp rättvisemärkta varor istället.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inget ovanligt att stora företag utnyttjar väldigt billig arbetskraft. Hemskt är det dock. Microsoft borde veta bättre.

Medlem

Ja det är en hemsk artikel, men jag är inte ens säker på att microsoft visste om det. Jag menar de har ett kontrakt med en fabrik i kina! Jaha där arbetar visst arbertarna för 3 kr timmen i arbetsförhållanden=skit. och sen att piratkopiera spel har ju inget med detta att göra

Inaktiv

Nästa gång jag spelar så ska jag smeka min handkontroll och tänka på en stackars kinesbrud kanske har satt ihop den åt mig för 3kr/timmen.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Vill bara påpeka två saker. Aftonbladet får allt att låta om jordens undergång och 3 kr är mer i kina än här.
En framgångsrik läkare tjänar ungefär 800 kr i mån och det är en del där...


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

tänk vad dessa personerna hade tjänat om de inte jobbat där!

0kr i timmer!

Inaktiv
Skrivet av S467:

Vill bara påpeka två saker. Aftonbladet får allt att låta om jordens undergång och 3 kr är mer i kina än här.
En framgångsrik läkare tjänar ungefär 800 kr i mån och det är en del där...

Exakt. Tror Kinas BNP/capita ligger på runt tusenlappen i månaden och då har ändå deras BNP ökat en hel del sen förra året.

3kr/timme kan väl jämföras med en svensk knegarlön. Kanske något lägre men inget att göra stora rubriker om i alla fall.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har inget emot att börja piratkopiera Xbox-spel nu.

Förlåt men det där makes no sense...

1
Skriv svar