Hålla kontrollen?

Medlem
Hålla kontrollen?

Hej på er allihopa!

Min fråga till er är hur fasen ska man hålla en Xbox360-kontroll på ett bekvämt sätt?

När jag är hos min kompis som har ett Xbox360 och vi ska spela så får jag alltid kramp i knävarna. Jag försöker hålla kontrollen som jag håller i min DS3 hemma, men det går inte tack vare batterihållaren som sitter på undersidan och är i vägen för fingrarna.
Så alla ni som tycker att Xbox-dosan är skönare än Sonys motsvarighet, kan ni vara så snälla och berätta er hemlighet så att man kan hålla den på ett skönt sätt?

//Jozo

Medlem

Finns inget "speciellt" sätt att hålla en X360 kontroll. I alla fall vad jag vet. Enligt mig så är X360 kontrollen den mest bekväma mellan PS3 och X360. Men det beror på hur stora/små händer man har också. Det som stör mig mest på PS3 kontrollen är de två rattarna som sitter så tätt bredvid varandra. Det gör att tummarna krockar med varandra hela tiden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha, själv så tycker jag att spakarna på xboxkontrollen sitter helmuppigt till, en uppe och en nere. ^^
Det är tydligen en vanesak, jag har lirat med Duakshock sen Playstation 1. Det är riktigt skönt att de inte har ändrat formen sen dess enligt mig.

Men var har ni fingrarna under xboxkontrollen någonstans? Batteriet är i vägen enligt mig.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men var har ni fingrarna under xboxkontrollen någonstans? Batteriet är i vägen enligt mig.

Så här:


Det jag försöker visa är att du inte ska sträcka ut fingrarna satt du har dem över batteriet. Utan du ska böja fingrarna nedåt som på bilden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Jozo:

Men var har ni fingrarna under xboxkontrollen någonstans? Batteriet är i vägen enligt mig.

Så här:

http://img6.imageshack.us/img6/3313/kontroll.jpg


Det jag försöker visa är att du inte ska sträcka ut fingrarna satt du har dem över batteriet. Utan du ska böja fingrarna nedåt som på bilden.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Xbox 360 kontrollen är klart skönast imo.
jag har också kört alla playstation men nu tycker jag inte alls om Playstation placering av spakarna, sony borde byta platts på styrkorset och vänstra spaken.

Xbox kontrollen håller man pekfingarna redo på triggers och lång - lillfinger greppar man runt kontrollen.
man kan också ha pek på LR buttons och långfinger på trigger och greppar med ring-lillfinger.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Snygg bild ^^

När man håller så där som du har målat så håller man kontrollen så löst, man håller trots allt bara med fingertopparna. Jag vill gärna ha hela kontrollen i knäven, men tyvärr så kan man inte det. Dosan skulle vara riktigt skön om batterilådan försvann.
Jaja, jag får stå ut när jag lirar hos kompisen. Det är ju inte direkt något allvarligt problem.

Sen förstår jag inte, varför vill man ha spakarna på olika "nivåer"?
Och till sist, vad tänkte MS med när de designade styrkorset?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Sen förstår jag inte, varför vill man ha spakarna på olika "nivåer"?

För att tummarna krockar med varandra helt enkelt. Om man styr spakarna mot varande, in mot mitten av kontrollen, så krockar tummarna. Det är sjukt irriterande och obekvämt. Har man spakarna långt ifrån varandra så slipper man det problemet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men var har ni fingrarna under xboxkontrollen någonstans? Batteriet är i vägen enligt mig.

Nu har jag suttit i cirka 10 minuter och testat för att förstå hur du egentligen håller dina kontroller :\
Jag har i alla fall samma grepp på både PS och Xbox kontroller...(Bara vänstertummen som är lite längre upp till spaken)

Medlem

Bilden säger verkligen mer än tusen ord. Förstår inte hur man kan hålla i dosan så man har fingrarna på batteriet. 360-dosan är klart den skönaste att hålla i av dom två.

Medlem

Alternativet är att köpa en kontroller med sladd, då slipper du batteridosan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar