Finns det ett sätt att skydda sig från RROD

Medlem
Finns det ett sätt att skydda sig från RROD

RROD=red ring of fire om det är någosn som undrar.

Har fått det 2 gånger.

Tja jag har ca 8mån kvar tills garantin tar slut och jag har den äldre versision av xbox 360 som har lättare att få RROD än de nyare xbox 360 konsolerna så jag undrar.

>>finns det ett sätt att ''skydda'' xbox mot ring of fire?

Medlem

Ja, lyssna inte på Johnny Cash

nä, skämt åsido

Förvara den svalt och se till att den har god ventilation (inte i en tvbänk eller så) och se till hålla lufthålen så dammfria som möjligt.

Det e väl ungefär det du kan göra, det finns ju tredjeparts "kylare" att köpa, men jag kan inte minnas att jag sett någon oberoende undersökning som visar att dom minimerar risken för RROD.

-Däremot har jag läst om någon modell som brände usbportar för den drog för mycket ström.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

För det första så står RROD för Red Ring Of Death inte fire.

Sen finns det väl inget sett att förhindra det, inte till 100% i alla fall., förutom MS när dom väl har lärt sig göra en konsol som funkar som den ska.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

För det första så står RROD för Red Ring Of Death inte fire.

Sen finns det väl inget sett att förhindra det, inte till 100% i alla fall., förutom MS när dom väl har lärt sig göra en konsol som funkar som den ska.

Aha okej jag fattar. man kan alltid lära sig något nytt. så det finns inget sätt direkt att ''skydda'' sig då?

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Neatherblade:

För det första så står RROD för Red Ring Of Death inte fire.

Sen finns det väl inget sett att förhindra det, inte till 100% i alla fall., förutom MS när dom väl har lärt sig göra en konsol som funkar som den ska.

Aha okej jag fattar. man kan alltid lära sig något nytt. så det finns inget sätt direkt att ''skydda'' sig då?

Du kan ju låta bli att spela på konsollen, men för att förebygga så har Zymac bra tips.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

*NY XBOX 360 FRÅGA*

Kan man spela med denna kontrollen på PC?

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/61962-xbox-360-wild...

Medlem
Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

*NY XBOX 360 FRÅGA*

Kan man spela med denna kontrollen på PC?

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/61962-xbox-360-wild...

Ja.

Inaktiv
Skrivet av visan:

Skaffa PS3.

PS3 skyddar inte xbox mot överhettning.
GTFO Fanboy.

Medlem

exakt. skaffa ps3 gör bara saken värre

Medlem

direkt din garanti gått ut så öppna boxen och montera om kylarn och sätter thermal pads på minneskretsarna.
guider hittar du på nätet.
Det finns tom steg för steg guider inkl vertyg och allt man behöver att köpa i paket, på tex tradera eller andra webbshoppar som sysslar med moddning av Xbox360.
tex psxcare, chipper och alla andra som jag inte minns just nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Står och funderar på att köpa en Xbox. Hur vanligt är det att konsollen går sönder?
Orkar inte med att jag skall bli tvungen att lämna in den på reparation hela tiden...

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Står och funderar på att köpa en Xbox. Hur vanligt är det att konsollen går sönder?
Orkar inte med att jag skall bli tvungen att lämna in den på reparation hela tiden...

Dom nyare boxarna har väldigt liten risk för RROD.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av visan:

Skaffa PS3.

Orange lightning of death?

Medlem

Det är ganska lätt att undvika RROD. När du stänger av konsolen så ser du till att dra ut sladden också. Strömtillförseln bryta då till konsolen vilket är bra för miljön och xboxet.

Har gjort detta sen jag fick min xbox 360 för 2 år sedan. Inte haft ett enda problem överhuvudtaget.


signatur

C OL O R

Medlem

räcker med att den har bra vent, min kompis har 360 och han hade den instängd i en låda (såna man har kläder i) och den dog ju efter ett tag.. så ha den "utomhus" (inte bokstavligen) så håller den

Medlem
Skrivet av DiDDi:

räcker med att den har bra vent, min kompis har 360 och han hade den instängd i en låda (såna man har kläder i) och den dog ju efter ett tag.. så ha den "utomhus" (inte bokstavligen) så håller den

Att ha boxen väl ventilerat är givetvis ett sätt att minska risken för RROD, men det är DEFINITIVT inget 100% säkert kort.

Jag har mina står väl ventilerat och svalt, men ändå har jag haft RROD på ett gäng boxar (2 eller 3 st.)

Har haft 360 sedan den kom till sverige.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar