Varför Xbox 360 är bättre än Ps3!

Medlem
Varför Xbox 360 är bättre än Ps3!

Det har varit mycket snack om vilken konsol som är bättre. Kampen mellen sony och microsoft tar aldrig slut.
Själv valde jag xbox då jag tycker dom har bättre spel och mycket skönare kontroller.
Sen kom då 360 som då var ett givet köp, men ps3 då. Jo den släpptes 23 mars 2007, ungefär 1,5 år efter 360. Och kostade mer än dubbelt så mycket.
"Fan ska jag köpa en ps3 eller en fet speldator hmm" tänkte många.

Men om vi kollar på grafiken så är det ju klart att ps3 har snäppet bättre. ( hade ju varit ganska konstigt om inte:P). Men dock inte mycket. Men 360 presterar bättre än vad den ska klara så man får ju verkligen det man betalar för medan ps3 presterar mindre än vad den ska klara.
Och det roliga är att 360 är 1,5 år äldre:).

När det gäller kontrollen så är 360 kontrollen skönare att hålla i, vänster spaken sitter högre upp och det underlättar för tummen, medan sony har valt att ha samma design på kontrollen på alla ps.
Och den där vänstra spaken sitter så långt ner att man slinter på den. "Dax att bygga om kontrollen sony".

Mjukvaran då, ja ps3 har ett snyggt utseende faktist. (Lite mer vuxet som några tycker).
360 där imot har ett mer utseende och roligare menyer. Men där tycker jag att ps3 har ett bättre operativsystem men 360 har ett roligare (avatar:))

I nätverk har 360 bättre dels att det är äldre och att Microsoft är bättre på det. Nackdelen är att det kostar:O (va faaan är detta). Hurra för ps3 som har det gratis. Men 40-50 kr i månaden är la ingen fara för att få ett bättre nätverk.

Detta är vad jag tycker (Nej jag skriver inte allt detta för att jag är ett xbox fan, har haft ps också) Så ni får säga vad ni tycker.


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Inaktiv
Inaktiv

Tycker inte ps3 har bättre grafik av vad jag har sett. Inte har den bättre grafikkort heller.

Köpte min 360 för jag ände folk som hade det. Roliga spel och sköna handkontroller.

Dock går ju 360:n sönder hela tiden. Lämnat in min 4 gånger.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Andersson:

Nej då men tyckte inte han beskrv det bra bara:)


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Tycker inte ps3 har bättre grafik av vad jag har sett. Inte har den bättre grafikkort heller.

Köpte min 360 för jag ände folk som hade det. Roliga spel och sköna handkontroller.

Dock går ju 360:n sönder hela tiden. Lämnat in min 4 gånger.

A det är ju nackdelen plus en annan sak som har hänt med både min och min kompis 360 är att dom repar skivorna:(.


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem
Medlem

Själv så tycker jag att Dualshock 3 är betydligt skönare än Xboxkontrollen. Sen så tycker jag även att Ps3 har betydligt fler intressanta spel än vad Xbox360 har.

Det finns inget rätt eller fel i det här fallet, alla tycker olika!

Medlem

håller med ang spel och kontroller.
dock tycker jag inte ps3 presterar bättre grafiskt generellt i spel.
möjligtvis så fall i sina exclusiva ps3 titlar med spel som kommer på båda konsolerna är oftast 360 bättre optimerat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

dock tycker jag inte ps3 presterar bättre grafiskt generellt i spel.
möjligtvis så fall i sina exclusiva ps3 titlar bättre

Sant!
Har testat uncharted 2 nyligen och grafiken är verkligen på topp kan man lugnt säga. Tror inte jag har sett mycket bättre..


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Xbox360 är mer gjord för att spela mer (speciellt hardcore) och PS3 är för dem som vill ha mer en häftigt upplevelse. Men sen kommer det ju ny "wii" inspirerade kontroller till både PS3 och Natal till xbox360. Själv har jag PS3 för det är bättre titlar och mer som spelar online (större chans till balans i spel med få online)


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Xbox360 är mer gjord för att spela mer (speciellt hardcore) och PS3 är för dem som vill ha mer en häftigt upplevelse. Men sen kommer det ju ny "wii" inspirerade kontroller till både PS3 och Natal till xbox360. Själv har jag PS3 för det är bättre titlar och mer som spelar online (större chans till balans i spel med få online)


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

det jag gillar mer med xbox är vissa spel men framförallt kontrollerna :D. passar perfekt mina händer, synd bara att ps3:n har så små men det är väll bara en vane sak

Inaktiv

Jag hade en 360 i drygt ett år.
Köpte en PS3 istället när den pajade, inte bara för att jag ville förnya mig utan för att jag inte var helt nöjd.

Det var det bästa jag gjort, sköna lir, gratis internetz, och Bluray som glänser på min nya 50" tv, snabba enkla menyer, snackar trådlöst med min router och dator.

Jag känner att, xbox gav mig några roliga år efter att jag sålde min PS2 för en Xbox och sedan köpte en xbox360. Men jag tycker inte att MS levererar hela vägen än.
Sony är allt tvspel är för mig. Och jag är glad att jag gick tillbaka till Sony.


signatur

PSN: SKITSPEL | I:et är ett litet L

1
Skriv svar