Lite frågor om 360

Inaktiv
Lite frågor om 360

Tjena.

Har börjat fundera på att skaffa en 360 om ett tag. Jag ska såklart använda den till spelande, men också till musik, film och bildvisning - är detta något som går i 360?. Jag hade tänkt köra alla filmer, musik och bilder genom min externa USB-hårddisk - möjligt? Behöver den ha något speciellt filsystem?

Jag ska koppla den till en TV via HDMI, rätt självklart kanske?

Jag ska också koppla den till en förstärkare som i sin tur går till högtalare. Så jag undrar exakt vilken audio-kontakt 360 har?

Hoppas någon kan svara ^^

Mvh

Medlem

du kan göra alla saker som du har listat upp på en 360 utan några extra program, vet inte om det finns några speciella program som skulle kunna "förfina" din upplevelse på något sätt. Själv använder jag xboxen att se på film istället på min dvd-spelare, tycker det fungerar lika bra. Musik går fin fint att spela upp både medans du spelar eller när du har xboxen i dashboard läget. Bilder har jag inte testat på så jag kan inte utala mig om det.

Det enklaste sättet att kolla på film/ bilder eller lyssna på musik är genom en extern hårddisk så det är bra att du har en, nackdelen är att du inte kan föra över dina filer från externa hårddisken till hårddisken på xboxet, skulle vara skönt om man kunde det speciellt med musiken.

HDMI är en självklarhet för mig iallefall

Har aldrig testat att koppla in andra högtalare men dem kontakter som jag har på mitt xbox är 3 st USB.

Hoppas att du får nytta av mitt inlägg

Inaktiv

Tack för svaret, inlägget gjorde absolut nytta

Har Xboxet en mediaspelare från början i startmenyn eller?

Medlem

Ja fast den är inte lika avancerad som vissa som finns på datorn, men vad mer behöver man än start,stop/paus och spola ^^

Kanske har jag missat något då jag är en oerfaren 360användare så xboxrävarna får fylla i senare om det vissar sig att jag har missat något

Inaktiv

Okej.

Tack för svaren, förstår nu

Medlem

Tänk bara på att den inte stöder alla videoformat.

Kolla http://support.xbox.com/support/en/us/nxe/GamesandMedia/Movie... för vilka format den tillåter.

Själva videospelaren är även väldigt barskrapad, den klarar o spela upp film, men inte så mycket mer än det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gällande ljudet kan jag berätta att xboxen har Optisk ljudutgång, funkar fin fint bara de att sladden inte riktigt fäster utan lätt åker ut, så tips är att inte flytta på xboxet förutom när du städar

Medlem

Tasir: Mediaspelaren blir dock ytterst långsam om man kopplar in externa hårddiskar (som t.ex. datorn)? Det är iaf. min erfarenhet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tasir: Mediaspelaren blir dock ytterst långsam om man kopplar in externa hårddiskar (som t.ex. datorn)? Det är iaf. min erfarenhet.

kan hända, ajg har bara testat med en extern hårddisk(USB) och det var inga problem

1
Skriv svar