Problem med nedladdning från Xbox-live

Inaktiv
Problem med nedladdning från Xbox-live

Jag och min bror tänkte mosa lite Greve Nukem på 360 dock så får han hela tiden ett felmeddelande och kan ej ladda ned spelt: "not available from your location".

Någon som vet vad detta beror på? Han bor i Sverige precis som jag, närmare bestämt 30 km ifrån mig och för mig fungerade det alldeles utmärkt att ladda ned.

Vi tycker att det är förbannat mystiskt och irriterande så eventuell hjälp och upplysning skulle uppskattas!

KoP
Medlem

Vet inte om detta kan inträffa om man har sin Xbox inställd på fel region? Någon? Du kan ju be din bror kolla om han har den inställd på Sverige/Sweden. Alternativt kör han av någon anledning på ett konto som inte är europeiskt/us.

Inaktiv

Inställningarna är satta på Sverige/Sweden vi har även kollat så att han inte har uppgett olika uppgifter på live, msn eller hotmail.
Dessutom är "family settings" inställda på: tillåt allt.

Av någon mystisk annledening är det bara Duke Nukem som inte går, andra 18+ demon och arcade går hur bra som hellst att ladda ned.

Medlem

testa att ladda ner det från www.xbox.se och sätta det i nerladdningskön om det får igång det.

Inaktiv

God idé! Till en början verkade det fungera, nedladdningen startade och flöt på fint... Förutom att den stannar på 99% och ett fel meddelande dyker upp. Vi provade igen men samma sak inträffade även då. Provade även att rensa ur hans cache men det vill inte gå längre än till 99%

Då ringde vi till MS support och de säger: "Det kan vi inte hjälpa dig med". Varpå brorsan ber om att få tillbaka sina MS Points... Men "icke möjligt".
De säger sedan att de pengarna får du begära tillbaka från Mediamarkt. Vilket är stor chans eller?

Har någon av er andra haft liknande problem med en 360 köpt på Mediamarkt?
Finns det konsoler som är märkta med ett speciellt land/regions nummer? Teoretiskt sett i sådana fall kan man ju tänka sig att en "tysk-360" skulle vara begränsad till ett mer moralsikt korrekt utbud med tanke på tidigare spel som är portade där. Fast å andra sidan kan väl ej Duke Nukem räknas som ett så värst "hemskt" spel och Mediamarkt i Sverige vänder ju sig till en svensk marknad.

Nä jag blir inte klok på det här!
Någon mer som har laddat ned Duke på en Mediamarkt konsol?

Inaktiv

Tat' lungt med svaren!

Medlem

Låter lite som om hans kontouppgifter inte stämmer överens med var han bor. Kika på xbox.com annars för att se om det finns några andra med samma problem.

EDIT: Läs först, svara sen.

Om det nu inte är kontouppgifterna som ställer till det så har jag ingen aning om vad det kan vara som ställer till dig.

Du må inte minnas vad som stod i felmeddelandet som du skrev om?

Edit 2 : Kanske är någon som kan hjälpa dig här annars http://forums.3drealms.com/vb/forumdisplay.php?f=50&order=des...

1
Skriv svar