Framtida Xboxförbättringar och modeller (ryktestråd)

Medlem
Framtida Xboxförbättringar och modeller (ryktestråd)

Funderar på att byta upp min 60gig till en Elite, men jag vågar inte eftersom jag känner på mig att Microsoft kan komma med fetare modeller inom en snar framtid. Jag är lite nyfiken på om det kommer komma någon ny version av Xbox 360 som betyder mera än en ny färg och större hårddisk.

Kommer Natal vara inbyggt i framtida modeller? Kommer det någon modell med inbyggd WiFi och en 250gig disk som i Modern Warfare 2-bundeln? Blir maskinen tystare? Får kontrollerna uppladdningsbart som standard? Vilka andra förbättringar har jag glömt?

Låt rykten flöda!

Medlem

Det ända jag har hört är att det kanske kommer en ny modell med Natal inbyggt men att det även kommer kunna gå att köpa bara Natal också (utan att behöva köpa den nya modellern)

Sen skulle jag tro att dem komemr satsa på en större hårddisk då många användare klagar på att den är för lite, jag klarar mig dock med min 60gig

Har inte hört något annat rykte men jag skulle bli glatt överraskad om kontrollerna blir uppladdningsbara som strandad.

Medlem

Jag vill ha Wifi! Jag vill helst spela genom lina men jag tycker ändå att en produkt från Microsoft ska ha Wifi när till och med Nintendos har det!

KoP
Medlem

Xboxen har ju redan blivit mycket tystare sedan möjligheten att installera alla spel blev möjligt.

Jag har Elite, funkar super; bara att installera och köra, dock måste skivan vara i till en böran.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Natal kommer väl mycke troligt vara inbyggt i kommande Xboxar ?

Och 250 giggarn finns den ute nu tro ?

Medlem
Skrivet av Skummis:

Och 250 giggarn finns den ute nu tro ?

läste nyss x10 nyheten och där står det att dem kommer lansera ett xbox med 250 GB hårddisk, två trådlösa handkontroller och FF XIII så om det inte finns nu så kommer det finnas snart

KoP
Medlem
Skrivet av Skummis:

Natal kommer väl mycke troligt vara inbyggt i kommande Xboxar ?

Och 250 giggarn finns den ute nu tro ?

Det var väl bara ett rykte att Natal skulle komma att byggas in i nyare Xboxar? Logiskt sett skulle det bli väldigt konstigt med en inbyggd kamera i Xboxen med tanke på att då måste du ju placera Xboxen på ett speciellt sätt så att kameran får fri lejd till att filma dig/dina vänner. Det känns mest bara jobbigt.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Skummis:

Natal kommer väl mycke troligt vara inbyggt i kommande Xboxar ?

Och 250 giggarn finns den ute nu tro ?

Det var väl bara ett rykte att Natal skulle komma att byggas in i nyare Xboxar? Logiskt sett skulle det bli väldigt konstigt med en inbyggd kamera i Xboxen med tanke på att då måste du ju placera Xboxen på ett speciellt sätt så att kameran får fri lejd till att filma dig/dina vänner. Det känns mest bara jobbigt.

Vet inte hur natal kommer se ut, men Natal är väl inte bara en kamera och sen mjukvara till 360n ?

Natal är väl en maskin som man kopplar ihop med 360n eller .

Nån som vet mer om detta ?

KoP
Medlem
Skrivet av Skummis:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Skummis:

Natal kommer väl mycke troligt vara inbyggt i kommande Xboxar ?

Och 250 giggarn finns den ute nu tro ?

Det var väl bara ett rykte att Natal skulle komma att byggas in i nyare Xboxar? Logiskt sett skulle det bli väldigt konstigt med en inbyggd kamera i Xboxen med tanke på att då måste du ju placera Xboxen på ett speciellt sätt så att kameran får fri lejd till att filma dig/dina vänner. Det känns mest bara jobbigt.

Vet inte hur natal kommer se ut, men Natal är väl inte bara en kamera och sen mjukvara till 360n ?

Natal är väl en maskin som man kopplar ihop med 360n eller .

Nån som vet mer om detta ?

Natal är som du säger är mer än bara en kamera. Den består av 1 vga kamera och 1 ir-kamera som snappar upp ir-ljus som Natal skickar ut vilket gör det möjligt att spela i totalt mörker. Dessutom har den inbyggd mic och annat lull-lull. Någon form av motioncapture som mappar dina leder ägnar den sig åt också. Det mesta drivs av vad jag hört via hårdvaran i Natal så att den avlastar 360'n.

Inaktiv

Vad har dom gjort för uttalande(n) om slim versioner? det borde ju vara typ 100% att dom fått frågor om det.

Sen om jag ska köpa en (modern) xbux får dom göra vita konsoller igen, svart e dystert/tråkigt/fult enligt mig.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Vad har dom gjort för uttalande(n) om slim versioner? det borde ju vara typ 100% att dom fått frågor om det.

Sen om jag ska köpa en (modern) xbux får dom göra vita konsoller igen, svart e dystert/tråkigt/fult enligt mig.

Du kan ju köpa en Xbox 360 Elite och sen pimpa den om du vill,
här är en sida som har en hel del fräcka skins till 360n,
http://skinz.se/xbox-360-skins?zenid=c73c629da837dc385a471d8c...

och dom är inte dyra skinsen, kostar mellan 140 och 190 kronor ungefär.

Flera av skinsen är visserligen utsålda på denna sidan, men det finns säkert fler ställen som har skins att sälja också.

Blev riktigt tänd själv att pimpa min 360 när man såg denna sidan.

Medlem

Man får summera önskemålen:

Slim-version
Bluray
Laddningsbara handkontroller (från köp)
Tystare eller helt tyst
Inbyggd Wifi (ett måste för Microsoft)
250gig hårddisk
Fler utgångar

Har jag glömt något?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Man får summera önskemålen:

Slim-version
Bluray
Laddningsbara handkontroller (från köp)
Tystare eller helt tyst
Inbyggd Wifi (ett måste för Microsoft)
250gig hårddisk
Fler utgångar

Har jag glömt något?

Är inte så säker på att MS bryr sig speciellt mycket om Blu Ray,
det håller ju på att utvecklas ytterligare ett system, Hologram dvd, eller vad det nu kallas,
det får en Blu Ray skiva verka fattig när det gäller att ha utrymme på en skiva, det rör sig om 100 gig minst på en hologram skiva ?

Medlem
Skrivet av Skummis:
Skrivet av Augustus:

Man får summera önskemålen:

Slim-version
Bluray
Laddningsbara handkontroller (från köp)
Tystare eller helt tyst
Inbyggd Wifi (ett måste för Microsoft)
250gig hårddisk
Fler utgångar

Har jag glömt något?

Är inte så säker på att MS bryr sig speciellt mycket om Blu Ray,
det håller ju på att utvecklas ytterligare ett system, Hologram dvd, eller vad det nu kallas,
det får en Blu Ray skiva verka fattig när det gäller att ha utrymme på en skiva, det rör sig om 100 gig minst på en hologram skiva ?

HVD (hologram-skiva) är ingenting som direkt inriktar sig till Svensson-användare, utan är troligen något som kommer användas hos företag. Dessutom är det redan klart att Blu-ray är den teknik som kommer ersätta DVD.

Och apropå Blu-ray i en 360-maskin... Det lär inte dyka upp, i alla fall inte om man ska tro på alla de kommentarer Microsoft själva har svarat på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ok, bortsett från formatdiskussionen verkar jag inte ha glömt något alltså?

Medlem

köpte mitt 360 när det kom. får snart köpa en ny för har ingen hdmi utgång på min. det är ju standad nu på konsolerna.
Tror inte dom kommer lägga till något på dom nya modellerna förutom störe hdd.
Där imot är jag helt säker på att dom kommer uppgradera mjukvaran på 360n. tex. spola på musikspelan hade inte slagit fel. men men...


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

1
Skriv svar