Xbox 360 Transfer Disc

Medlem
Xbox 360 Transfer Disc

Hallu, jag har nyligen köpt en Xbox 360 Transfer cable..
( http://www.chipper.se/pages-productinfo/product-1814/xbox-360... )
.. för att flytta allt från min gamla 360 till min nya elite men man behöver tydligen en skiva för att föra över något.. är det nån som vet vart man kan få tag på en sån eller har någon av er en som man skulle kunna få låna/köpa?

Sjukt tacksam för svar.

Medlem

Om det är en Orginalkabel och du bara ska flytta mellan 2 orginaldiskar behöver du ingen mjukvara, är fallet inte så, så läs på sidan du bokade från, där står det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inte?
Isåfall fattar jag bara inte hur man får igång själva "transfer" processen.. det är en orginal kabel, och jag ska skicka prylarna mellan min gamla 360 Premium 20gb hårddisk till min 360 Elite 120g hårddisk.. när jag skulle göra det så gick jag efter: http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/d...

.. kollade självklart inte igenom hela listan då och märkte på sista steget att dom nämnde skivan ><

Medlem

oj tack för denna infon (typ) jag tänkte skicka in ett liknande i ett av forumena men nu ser jag att man behöver en kabel, föresten vet du vad en sån kabel kostar?

Medlem

Hah, noprobs
Uhm, kabeln jag köpte kostade 169kr + frakt, länkade den i första inlägget där uppe

Men jag har fortfarande inte klurat ut hur man får igång själva överföringen, sattee.. väntar lite på svar från Zymac eller någon annan som kan det här - har iof inte provat mer sen första försöket, så ska sätta mig och försöka klura fram hur man gör det utan skiva, om det nu går ;o

Medlem

Mjaha, jag har aldrig själv gjort det, men enligt microsoftsidan så ska ju disken vara inkluderad med transferkabeln, är den inte det så lär det ju inte vara orginalkabel, utan nått 3:e part hongkong tjofräs.

Då får du använda dig av mjukvaran som finns på siten dom länkar där och göra det via PC.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Mjaha, jag har aldrig själv gjort det, men enligt microsoftsidan så ska ju disken vara inkluderad med transferkabeln, är den inte det så lär det ju inte vara orginalkabel, utan nått 3:e part hongkong tjofräs.

Då får du använda dig av mjukvaran som finns på siten dom länkar där och göra det via PC.

Aye, fick ingen disk med, så det är nog något hongkong karate mojs.

Fixade det förut idag hursom, drog ner Xport 360 för att föra över filerna mellan datorn och boxen, funkade sketabra

Satte.. om du ska överföra och ha dig, cyberzaikoo, så är det bara göra på samma sätt.. men jag skulle rekommendera att du ringer microsoft och säger att du ska föra över filer mellan 2 hårddiskar, dom ger tydligen ut gratis transferkits (kabel + skiva med mjukvara) vid sånna tillfällen.. ><

Medlem

Är i samma position här, med endast en kabel och ingen skiva.

Jag provade att använda xport, men jag kan inte föra över filerna till den nya hårddisken även om jag stänger av UAC (kör med vista 64).

Någon som har förslag på hur man kan lösa det, eller som kanske kan låna ut en orginal-skiva i Malmö-trakten?

Medlem

Men jag har hört att de kablarna ska vara gratis?


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Men jag har hört att de kablarna ska vara gratis?

De var gratis i början när de släppte de något större hårddiskarna. Nu kostar de några euros för att få hem i brevlådan. Har dock hört/läst att det går att 'flörta' till sig en genom telefonsupporten om man har tur.

Inaktiv

Beställde en kabel från supporten nu i veckan. Tycker det är rent av för jävligt att man ska behöva betala 200kr för den + att det tar minst 2 veckor innan den kommer.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

går det inte att köra med vanlga usb minnen över filerna nu för tiden?
btw vad kostar ett minneskort nu?
använda själv minneskort då jag skulle göra samma sak.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

går det inte att köra med vanlga usb minnen över filerna nu för tiden?
btw vad kostar ett minneskort nu?
använda själv minneskort då jag skulle göra samma sak.

Jopp, det går med vanligt USB minne/USBdisk numera, man måste bara formatera in en Xbox partition på det (max 16 Gig ) men det e ju klart billigare än att köpa en svindyr kabel eller ett minneskort.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar