Mass Effect 2 import fråga.

Medlem
Mass Effect 2 import fråga.

Hej alla FZ:are!

Jag har en fråga om en save som jag i ME1.Som sagt har jag en save slot i ME1 där jag har klarat spelet en gång och påbörjat en annan men inte klarat den, om jag överför denna till ME2 kommer händelserna från första gången jag klarade den att gälla eller inte? (Har använt samma karaktär)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Bra fråga.

Men eftersom du kör new game+ (jag antar att du menade det) med gubben du klarat spelet med så gissar jag att det räknas som genomspelat då du importerar gubben.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack Zymac!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Du kan bara använda en save där du har klarat spelet helt. Så låt oss säga att du har klarat spelet en gång och sedan startar en ny kampanj med samma save, så kommer Mass Effect 2 börja från där spelet i ettan slutade i din save. Alltså kommer det som du har spelat, under din andra genomspelning, inte gälla. Men du har god tid på dig att klara spelet en andra gång.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har ingen lust att spela det en tredje gång (Inte för att den inte är dålig tvärtom), läser boken Mass Effect Revelation så länge super så här långt!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Har ingen lust att spela det en tredje gång (Inte för att den inte är dålig tvärtom), läser boken Mass Effect Revelation så länge super så här långt!

Vad då en tredje gång? Du skriver ju att du har klarat spelet en gång, och ligger på din andra genomspelning nu som du inte har klarat. Am I right?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Glömde att skriva att jag redan har klarat spelet 2 gånger.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag borde göra ett speedrun nu snart så att jag har koll på alla val o dylikt. Har hyffsad koll på vad jag gjorde med mina andra saves, men man vill ju vara hundra.

Medlem

Valen i Mass Effect som spelar roll i Mass Effect 2:

[info]# The decision to save either Kaidan or Ashley.
# Whether or not the player kills Wrex on Virmire.
# Whether or not the player decides to save the Citadel Council at the end of Mass Effect.
# The player's choice of love interest.
# Whether the player spares or destroys the Rachni Queen at Peak 15.
# The player's treatment of Conrad Verner.
# Whether or not the player completed the UNC: Asari Diplomacy sidequest.
# Whether the player chose to allow the Alliance to conduct experiments on Nirali Bhatia's body.[/info]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

måste man ha kört 1an för att kunna spela 2an när det kommer ut?

Medlem
Skrivet av Tasir:

måste man ha kört 1an för att kunna spela 2an när det kommer ut?

Det är inte nödvändigt, men det skulle vara ett plus i kanten och du skulle förstå handlingen mycket bättre då handlingen är väldigt djup.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Tasir:

måste man ha kört 1an för att kunna spela 2an när det kommer ut?

Det är inte nödvändigt, men det skulle vara ett plus i kanten och du skulle förstå handlingen mycket bättre då handlingen är väldigt djup.

Japp att förstå handlingen är en stort plus, och Mass Effect 1 är ett super spel, skulle rekommendera det fast än du inte skulle köpa Mass Effect 2.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

ok tack för svaren får väl hoppas att ettan sjunker i pris när tvåan kommer ut

Medlem
Skrivet av Tasir:

ok tack för svaren får väl hoppas att ettan sjunker i pris när tvåan kommer ut

Sjunker i pris? Det är väl redan nere i så pass låga priser det kan komma, nästan i alla fall. ~200kr till 360 och ~150kr till PC. Är inte det låga priser så säg mig vad som är...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Tasir:

ok tack för svaren får väl hoppas att ettan sjunker i pris när tvåan kommer ut

Sjunker i pris? Det är väl redan nere i så pass låga priser det kan komma, nästan i alla fall. ~200kr till 360 och ~150kr till PC. Är inte det låga priser så säg mig vad som är...

Precis. Det kommer att ta ett bra tag innan priset sjunker ännu mer. Spelet är redan så pass billig. Ingen idé att vänta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar