Inaktiv
HDMI kablar?

Hejsan!
fick Xbox 360 Elit för typ 2 dagar sen ..... men jag fick ingen HD kabel med?:S det är lite konstigt tkr jah men nu sa en kompis att jag skulle skaffa en HDMI kabel så jag får bra HD bild men det stora problemet är .... är det nån skillnad på alla olika HDMI kablar asså med bild, ljud osv? för det finns ju hur billiga till hur dyra som helst men är det nån skillnad på en HDMI kabel som kostar 219kr elr en som kostar 1500kr?

och passar alla HDMi kablar till Xbox?

///Wiklund

Medlem

Alla passar.

Det är något jävla påfund att man inte får med component kabel nu för tiden.

Du kan köpa den billigaste kabeln på mediamarkt och du klarar dig hur bra som helst.

Medlem

Jag har hört, och har även för mig jag sett olika filmer, där de testar kablar. Och har för mig det är en ganska stor skillnad ändå. Har du en stor bild som är full hd, så skall det märkas rätt markant, om man nu tror på dom som säger det.

Personligen har jag ingen som helst erfarenhet av det.

Tycker det låter väldigt skumt att du inte fick med HDMI-kabel när du köpte en elite. Det är ju det man betalar för, om du kollar prisskillnaderna mellan konsollerna. Hade jag varit du hade jag gått till inköpsstället och klagat, då dessa kablar kostar en hel del, som du uppenbarligen redan har sett.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag har hört, och har även för mig jag sett olika filmer, där de testar kablar. Och har för mig det är en ganska stor skillnad ändå. Har du en stor bild som är full hd, så skall det märkas rätt markant, om man nu tror på dom som säger det.

Personligen har jag ingen som helst erfarenhet av det.

Tycker det låter väldigt skumt att du inte fick med HDMI-kabel när du köpte en elite. Det är ju det man betalar för, om du kollar prisskillnaderna mellan konsollerna. Hade jag varit du hade jag gått till inköpsstället och klagat, då dessa kablar kostar en hel del, som du uppenbarligen redan har sett.

Okey, ska hjälpa dig pä traven här.

1 - Man har aldrig fått med någon HDMI kabel i paketen och det är inte alls det man betalar för, i princip betalar man för hårddisken storlek. Man får inte med någon hdmi kabel till någon konsol. Inget fel med det enligt mig, man får med RCA kontakter, och i 360paketen får man även med component kabel förutom i det paketet som idag säljs utan någon bundle och är något billigare.

Gällande skillnaden på kablar så har flera oberoende tester visa att det inte är någon skillnad alls, om man däremot läser tester som drivs eller
sponsra utav tillverkare som supra så är det såklart skillnad.........

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:
Skrivet av Pooslice:

Jag har hört, och har även för mig jag sett olika filmer, där de testar kablar. Och har för mig det är en ganska stor skillnad ändå. Har du en stor bild som är full hd, så skall det märkas rätt markant, om man nu tror på dom som säger det.

Personligen har jag ingen som helst erfarenhet av det.

Tycker det låter väldigt skumt att du inte fick med HDMI-kabel när du köpte en elite. Det är ju det man betalar för, om du kollar prisskillnaderna mellan konsollerna. Hade jag varit du hade jag gått till inköpsstället och klagat, då dessa kablar kostar en hel del, som du uppenbarligen redan har sett.

Okey, ska hjälpa dig pä traven här.

1 - Man har aldrig fått med någon HDMI kabel i paketen och det är inte alls det man betalar för, i princip betalar man för hårddisken storlek. Man får inte med någon hdmi kabel till någon konsol. Inget fel med det enligt mig, man får med RCA kontakter, och i 360paketen får man även med component kabel förutom i det paketet som idag säljs utan någon bundle och är något billigare.

Gällande skillnaden på kablar så har flera oberoende tester visa att det inte är någon skillnad alls, om man däremot läser tester som drivs eller
sponsra utav tillverkare som supra så är det såklart skillnad.........

Som extra notering kan jag lägga till att du behöver en JÄVLIGT stor tv om du ska se skillnad mellan en high-end och normal hdmi-kabel. Och då snackar jag inte stor som i 40 tum. Utan betydligt större än så... Det är då dom ser skillnaden i testerna. (skillnaden är fortfarande väldigt liten)

Så länge du inte har en 80 tums fullhd-tv så kan du köpa en hdmi-kabel för 100-200 kr. Det gjorde jag. Bilden är perfekt. Och jag har ändå en 40 tums tv.

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:
Skrivet av Pooslice:

Jag har hört, och har även för mig jag sett olika filmer, där de testar kablar. Och har för mig det är en ganska stor skillnad ändå. Har du en stor bild som är full hd, så skall det märkas rätt markant, om man nu tror på dom som säger det.

Personligen har jag ingen som helst erfarenhet av det.

Tycker det låter väldigt skumt att du inte fick med HDMI-kabel när du köpte en elite. Det är ju det man betalar för, om du kollar prisskillnaderna mellan konsollerna. Hade jag varit du hade jag gått till inköpsstället och klagat, då dessa kablar kostar en hel del, som du uppenbarligen redan har sett.

Okey, ska hjälpa dig pä traven här.

1 - Man har aldrig fått med någon HDMI kabel i paketen och det är inte alls det man betalar för, i princip betalar man för hårddisken storlek. Man får inte med någon hdmi kabel till någon konsol. Inget fel med det enligt mig, man får med RCA kontakter, och i 360paketen får man även med component kabel förutom i det paketet som idag säljs utan någon bundle och är något billigare.

Gällande skillnaden på kablar så har flera oberoende tester visa att det inte är någon skillnad alls, om man däremot läser tester som drivs eller
sponsra utav tillverkare som supra så är det såklart skillnad.........

Okej, då var det ju väldigt konstigt att jag fick med det när jag köpte min Elite. Det var visserligen ett år sedan, så detta att man inte får med måste vara något nytt påfund.

edit:
Kollade runt nu för att få det bekräftat, och det ingår tyvärr inte längre HDMI-kabel.
Så snälla xhosa, påstå inte att jag är en lögnare. Att det ALDRIG har ingått hdmi-kabel gör faktiskt DIG till en lögnare. Hela ditt inlägg kändes väldigt påhoppande, med en start som "Okey, ska hjälpa dig pä traven här.".

edit:
källa
http://kotaku.com/5339432/elite-360-no-longer-ships-with-hd-c...

Medlem

I 360 premium paketet har alltid hdmi kabel ingått. Vet dock inte hur det är med elite.


signatur
Medlem

Fick med HDMI kabel och komponentkabel med min elite, men den är köpt för några år sen.

men jag dom har slutat ge med HDMI kabel för att du ska gå och köpa MS skitkabel för 500kr som är ett omotvierat överpris som utnyttjar folks okunskap.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Massy:

I 360 premium paketet har alltid hdmi kabel ingått. Vet dock inte hur det är med elite.

Jag köpte premium för runt 1 år sen.. Jag fick då ingen hdmi-kabel.

Medlem

Okej, låt mig göra det här klart en gång för alla: En komponentkabel följde med premium (och pro) tills den lades ner, både komponent och HDMI följde med Elite tills den blev billigare, och nu följer det bara med en värdelös kompositkabel till alla 360.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Okej, låt mig göra det här klart en gång för alla: En komponentkabel följde med premium (och pro) tills den lades ner, både komponent och HDMI följde med Elite tills den blev billigare, och nu följer det bara med en värdelös kompositkabel till alla 360.

Precis, HDMI kom bara med medans eliten kostade 4 lax

Medlem

När jag köpte min Elite fick jag med en HDMI sladd. Så det borde funnits med.

Men saken med HDMI kabel så är det ingen skillnad alls mellan billig eller dyr. Digitalt ÄR digitalt! så en sladd på 1 meter för 500kr är lika bra som en 10m för 199kr.

Ingen skillnad. köp en billig i lagom längd och bara kör på.

Det enda är väl om kabeln är isolerad eller inte. sägs att om den inte är isolerad och kabel ligger invirad i din bunte med andra sladdar så kan den "tappa" lite effekt eller nåt. Och det är mest om du lindat in sladden så den ligger kloss an en ström kabel (Strömsladden från Xboxen eller TVn) så är den inte isolerad så ha den lite "friare" från strömsladdar, men det ska inte vara någon stor skillnad.

Men HDMI som HDMI ingen skillnad på dyr eller billig. Och ingen skillnad mellan version 1.2 eller 1.3 heller. Och alla är anpassad efter en standard, finns inga "mini HDMI" som det finns "mini USB". Inte vad jag vet iaf.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Massy:

I 360 premium paketet har alltid hdmi kabel ingått. Vet dock inte hur det är med elite.

Jag köpte premium för runt 1 år sen.. Jag fick då ingen hdmi-kabel.

Köpte premium för ganska exakt ett år sedan, slutet på januari och i det paketet fick jag då med HDMI kabel. Kommer också ihåg att det var bland annat detta som fick min kompis att köpa premium.

Hur som helst verkar det inte följa med längre så det är nog bara till att hosta upp pengar till en ny och angående skillnaden på dem så ska den vara mycket liten.


signatur
Medlem

Fast med hdmi-kabel menade jag riktigt hdmi-kabel. Inte den där komponent-kabeln för HD. Funkar säkert lika bra men. För det var det enda i HD-väg jag fick med.

Medlem

Billiga HDMI kablar går lätt sönder, det är inte bara mantlingen på kabeln kostar, det är den övriga kvalitén.

Min Deltaco kabel pajjade efter 20h använding(röda pixlar på bilden). Detta blev trots jag varit grymt försiktig när jag har dragit om eller fyttat konsollen.

Denna kabel köpte jag p.g.a att folk på internet sa att märket inte spelar någon roll vid korta hdmi kablar.

Men det visade sig i slutändan att vara skitsnack.

Kör nu med supra, kanske är att överdriva, men då slipper man iaf kasta bort pengar på saker som inte funkar mer än en vecka:P

Medlem

Jag har aldrig haft några problem med mina kablar. Som jag köpte ganska billigt på dustin. Var nog dock inte deltaco.

Medlem

Jag har också en billig kabel och har inga problem alls. Grejen är att du inte kommer få bättre bild med en dyrare, men hur kabeln håller är en annan sak Min har hållit i 2 år och har tålts att flyttas flera gånger, men vissa har otur i guess.


signatur

Videomupp

Medlem

Vilken HDMI kabel som helst funkar bra, ta något billigt som den här för 60kr

http://billigaapan.se/kablar/hdmi/schwarz-hdmi-till-hdmi-1-me...

1
Skriv svar