Xbox 360, ljudet blir kasst!

Medlem
Xbox 360, ljudet blir kasst!

Tjena!

Jag införskaffade idag en VGA kabel till mitt Xbox för att kunna använda min datorskärm till det.
Allti som har med bild och göra funkar skitbra och jag kan ha Full HD bla bla.

Problemet är jag får ganska dåligt ljud. På kabeln finns vit o röd ljudsladd från, så tog en annan kabel som omvandlade de två till en 3.5 mm vanlig sån man har i Mp3'n. Nu kunde jag koppla in ljudet i datorn så att den skickar ljudet från xboxet till datorhögtalarna.
Men det blir nått knas, allt ljud i typ menyer och filmer är skitbra men direkt jag kommer in i ett spel blir det väldigt dålig kvalité. Det knastrar i högtalarna och vissa ljud blir väldigt udda. Har testat i flera olika spel...

Hur kan man fixa detta? Är kabeln för dålig helt enkelt eller är det mitt inbyggda ljudkort som är för dåligt? Ljudet är ju asbra om jag kollar på film eller är i dashboarden eller i menyerna på spel så det borde väl inte va kassa kablar?

Snälla hjälp mig!

EDIT: PROBLEM SOLVED!!

Om någon annan råkar ut för samma sak så löste jag problemet genom att sänka Line in'ens ljudnivå. Hade den på 100 innan men nu när jag har den på 10 och bara höjer högtalarna så får jag skitbra ljud

1
Skriv svar