Spel som påminner om Ratchet & Clank

Medlem
Spel som påminner om Ratchet & Clank

Min fru älskar Ratchet & Clank och har spelat igenom alla till PS3. Nu vill hon ha fler spel men dom har ju inte gjort fler. Någon som vet något liknande spel? Ska vara ganska enkelt att spela som R&C är då hon är nybörjare på att spela spel.

Medlem

Köp ett PS2 och lira igenom alla R&C där, om ni inte redan har gjort det. De är i många fall bättre än de på Ps3:an.
En varning dock, de är även bra mycket svårare än PS3-spelen i serien. Jag drömmer fortfarande mardrömmar om slutbossen i ettan ^^

Medlem

Köp Little Big Planet åt henne. Inte riktigt Ratchet And Clank, men ändå ett spel jag skulle rekommendera åt en nybörjartjej

Medlem

Älskar R&C till PS2, vilka minnen. De till PS3 är visserligen roliga de också, men de till PS2 är ett måste om man inte kört dem.

Kan alltid rekommendera Valkyria Chronicles! xD Älskar det spelet, har till och med slösat bort 14 timmar av mitt liv ät att kolla på Anime'n som är baserat på spelet. >_>


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Vill inte nedvärdera någons tips eller så, men vettesjutton om man kan säga att Valkyria Chronicles falller under detta.

"Ska vara ganska enkelt att spela som R&C är då hon är nybörjare på att spela spel"

Medlem

Sly kanske skulle kunna vara nåt? Släpps en Collection remake av 1, 2 och 3 i höst och sen kommer en nyskapad 4a. Kan vara värt att kolla upp

Medlem

Oh, tack för påminnelsen Mahone. Jag hade totalt glömt bort att det ska komma en kollektion. Det är ett givet köp när det släpps.

Är det ingen annan som tycker det är tråkigt att plattformsgenren är mer eller mindre död?
Det är ju en av mina favoritgenrer, men tyvärr släpps det allt färre och färre spel. Det är i stort sett bara Mario-spelen som släpps nu. I förra generationen var ju i stort sett varannat spel ett plattformspel, nu är det bara FPS som gäller.

Medlem

Håller fullständigt med, vill ha fler platformare som är av högklass.

Har faktiskt bara testat Sly någon gång, så kan nog bli ett köp för mig med.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Oh, tack för påminnelsen Mahone. Jag hade totalt glömt bort att det ska komma en kollektion. Det är ett givet köp när det släpps.

Är det ingen annan som tycker det är tråkigt att plattformsgenren är mer eller mindre död?
Det är ju en av mina favoritgenrer, men tyvärr släpps det allt färre och färre spel. Det är i stort sett bara Mario-spelen som släpps nu. I förra generationen var ju i stort sett varannat spel ett plattformspel, nu är det bara FPS som gäller.

Tror de går i vågor, och just nu är vi inne i FPS-vågen. När folk har tröttnat på pang pang så söker dom sig till nya genrer, nu börjar ju side scoll plattform komma tillbaka, New Super Mario, Mega Man, Sonic 4, LIMBO, Splosion Man osv...

Det är dock inte så vanligt med plattform spel i 3d, men de kommer nog bli vanligare igen om några år, hoppas jag iaf

Medlem

Heroes on the Move kanske kan va nåt?:?:?:?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Hereos on the Move verkar passa perfekt, får köpa det när det släpps.

1
Skriv svar