"Formatera" Ps3?

Medlem
"Formatera" Ps3?

Har ett problem med min PS3a jag inte vet hur f*n jag ska lösa.

Köpte Heavy Rain idag å tänkte ofc spela lite. Men det visar sig att min Ps3a är full...?
Jag har inga filmer på den inga spel (tog bort allt) men endå får Heavy Rain inte plats. Kollade om det va saved games som tog plats men det va en skit i oceanen. så tänkte jag att ps3an installerar ju spelen oftast så det är ett par sånna jag måste ta bort men hur fasen gör man det?... min spel katalog är alltså tom! Endå säger Ps3an att mina 60 gig är slut.

Någon som är kunnig å kan förklara hur jag ska gå till väga?

/Mats Lundberg


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Ps3 har två ställen där info för dina spelade/installerade spel ligger.
Kolla över eller under listan där du gick in för att ta bort dina sparfiler. Där finns en "meny" till där allt installerat material ligger.
Den ligger ovanför i samma meny där du synkar dina trophies.

Har inte tillgång till min ps3 just nu och har glömt exakt vad stället jag yrar om heter. Men den är lätt att hitta.

Hoppas det hjälper dig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tack så jätte mycket!, hittade allt nu kan jag äntligen spela Heavy Rain tack igen!

/Mats Lundberg


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

En fråga: hur kollar man hur mycket plats man har kvar på hårddisken?

Medlem

I menyn längst till vänster där alla inställningar finns. Finns en flik där som visar ledigt utrymme. Minns inte exakt vad allt kallas men kolla runt lite, det är inte svårt att hitta.

Medlem
Skrivet av Jozo:

En fråga: hur kollar man hur mycket plats man har kvar på hårddisken?

Inställningar>Systeminställningar>Systeminformation, har jag för mig att det är:)

1
Skriv svar