Backbreaker UPPDATERING Greathouse

Medlem
Backbreaker UPPDATERING Greathouse

Tänkte jag startar en tråd för Backbreaker också om det finns några som lirar eller är peppade på det.

Var svårt o hitta på butikerna men CDON hade det för under 400kr så jag beställde idag o får det förhoppnignsvis på måndag.

Demot finns på amerikanska PSN.

EDIT:

Så verkar ju inte som om amerikansk fotboll har allt för stor publik här men jag nämner det endå.

Backbreaker får i dagarna en MASSIV uppdatering. För de som äger spelet så visade sig snabbt en rad problem, inte minst i hur AIn styr sina gubbar/sitt spel.

Uppdateringen, kallad "Greathouse", tillrättaställer och lägger till så gott som alla problem som folk på forumet uppmärksammat.
Det är verkligen den bästa uppdateringen jag någonsin sett baserat på det faktum att så gott som allt är ändrat efter dialog mellan utvecklarna och "de vanliga spelarna".

http://forum.backbreakergame.com/showthread.php?t=9342 Full lista över vad patchen innebär.

Hoppas nu att det kommer ett nytt demo, och att folk som gillar amerikansk fotboll snappar upp detta nu. För de som inte vet så är Backbreaker ett spel som försöker leverera en "on the field" känsla av amerikansk fotboll, att verkligen bara vara en av elva spelare på planen.

Det använder också Natural Motions fysikmotor vilket innebär att ALLA tacklingar och liknande drivs av fysikmotorn och alltså renderas i realtid av motorn, INGA förutbestämda animationer.

Jag tror även att många skulle kunna uppskatta spelet med bara en väldigt liten kunskap om den verkliga sporten.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

bump


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar