Medlem
EA MMA

Så efter att ha varit övertygad om att EA inte står en chans mot THQ när det gäller MMA spel så har jag nu på slutet helt ändrat uppfattning.

UFCs största brist, enligt mig, är det långtråkiga karriärspelet och den innehållsfattiga onlinedelen.
I båda dessa fall verkar EA gå allin, karriärspelet i MMA verkar helt lysande! Stor variation och massor med valmöjligheter. Onlinedelen verkar näst intil helt fantastisk!

EA är ju som de är, men går inte att komma ifrån att samtliga av deras sportserier är eller har varit helt lysande någon gång. MMA borde inte vara ett undantag så i oktober kommer jag vara en av de som byter in UFC10 mot EA MMA.

Någon fler som längtar efter spelet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Allt det där håller jag med om men jag tycker fightingen ser lite stel ut och slagen ser klena ut. Nu har jag inte spelat det så det kan ju ha en annan känsla när man väl styr själv. Men jag hoppas att det kommer bli bra. När det är två företag som gör MMA spel blir det ju konkurrens vilket gör att dom vill toppa varandra och det gynnar oss spelare:).

Medlem

Jo det många irriterat sig på hitills är att animationerna vid stående är klumpiga och fula, likaså sättet karaktärerna glider över golvet när de rör på sig.

Förhoppningsvis är det något som reder ut sig innan release men EA är ju kända för att skita fullständigt i vad deras konsumenter tycker. Dom vet ju att spelet säljer oavsett.

Men jag kan leva med lite brister om resten av spelet levererar som det verkar göra iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jo lite brister går självklart att leva med, och Fedor och soccer kicks gör ju inte saken sämre heller

Medlem

Återupplivar tråden.
Ett demo lär ska komma ut på PSN idag (redan ute på XBOXs motsvarighet). Om jag gissar rätt så släpps det på amerikanska PSN idag och på europeiska imorgon.

Har läst lite av de första intrycken folk fått efter att xboxdemot funnits ute i någon timma nu och det bådar gott, även om det redan väckts diskussion över några tydligen lite allvarligare problem.

AIn ska tydligen vara för förutsägbar, och takedowns för lätta att genomföra.

Men allt som allt verkar mångas första intryck vara att det är ett stort lyft över UFC spelen.

Håll ögonen öppna! Ska bli oerhört intressant med demot!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ladda hem, testa och kom med era första intryck!

Jag sammanfattar mitt såhär på morgonen med ett ord:
Potential!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Laddade mitt imorse innan jag drog till jobbet.. så nu ska jag bara sitta av tiden och sen hem och testa!! Lär ÄGA!
Renato Sobral is in da gaaaame!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vill bara säga att jag ÄLSKAR detta spel!

Det är säkert en del nyhetens behag än så länge, men jag jämför med UFC som jag också älskade till en start.
Men med det som referens så ser jag en möjlighet i MMA att hålla långt mycket längre.

Spelet är relativt simpelt att lära sig men svårt att bli bra på, taktiskt och det krävs av spelaren att verkligen försöka planera sina drag i ringen.

Grafiken är riktigt bra och spelets mekanik helt lysande (IMM). Karriärläget blir nog rätt långtråkigt rätt snabbt, men inte lika snabbt som UFCs fruktansvärt vädelösa karriärläge.

jag tycker fragzones 3/5 var snålt och dåligt och spelet är helt klart en 4/5.

Gillar du MMA och vill ha ett fightingspel med lite taktik så rekommenderar jag detta starkt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar